השוק

רפק אנרגיה הרחיבה הסכמים עם אנרג'יאן לרכישת גז טבעי תמורת 2.7 מיליארד דולר

רפק אנרגיה במהלך להוזלת עלויות הגז הטבעי של כל תחנות הכוח שפועלות תחתיה, לאחר הרחבת ההסכמים עם חברת אנרג'יאן לרכישת גז טבעי לתקופה של בין 6 ל-15 שנה בסכום כולל של עד 2.7 מיליארד שקל
יהודה לוינגר | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום יחצ)
קרן התשתיות והאנרגיה, ג'נריישן קפיטל וחברת רפק תקשורת ותשתיות, דווחו היום (חמישי) כי חברת רפק אנרגיה, המוחזקת על ידן בחלקים שווים, התקשרה עם חברת אנרג'יאן במערכת הסכמים לרכישת גז טבעי עבור כל תחנות הכוח הפועלות תחת רפק אנרגיה, זאת, במטרה להוזיל את עלויות הגז הטבעי של תחנות הכוח, תוך ניצול היתרון לגודל של רפק אנרגיה והסינרגיה בין תחנות הכוח השונות.
במסגרת ההתקשרות, עודכנו הסכמי רכישת הגז הטבעי הקיימים ביחס לתחנות הצפוניות באלון תבור וברמת גבריאל, וביחס לאתר ייצור החשמל של MRC באלון תבור, וכן נחתמו הסכמים חדשים לרכישת גז טבעי עבור רפק אנרגיה ועבור התחנות החופיות בשורק ובאשקלון.
כמות מסוימת מהגז הטבעי שיירכש כאמור בהסכמים החדשים, תימכר על ידי רפק אנרגיה לצדדים שלישיים.
ג'נריישן קפיטל הינה הקרן הסחירה הראשונה בישראל בתחום התשתיות והאנרגיה. לחברה נכסים בתחומים הבאים: ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, מים ואיכות סביבה. בראש ג'נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיו"ר פעיל, וארז בלשה, כמנכ"ל, אשר ייסדו את  הקרן, שניהם בעלי ניסיון ריאלי מוכח בניהול עסקים בתחום האנרגיה והתשתיות.
רפק תקשורת ותשתיות, שבניהולו של רוני אורן, הינה חברה אשר פועלת באמצעות מספר חברות בנות בעיקר בתחום התשתיות. בנוסף עוסקת החברה בייעוץ וייצוג כסוכנת וכמפיצה בתחום הביטחוני. בתקופה האחרונה מתמקדת החברה בתחום של תחנות כוח לייצור חשמל.
בהתאם להסכמים המעודכנים וההסכמים החדשים, החל מתחילת ההזרמה של גז טבעי משדה "כריש", תמכור אנרג'יאן לרפק אנרגיה גז טבעי בכמות מצרפית של בין 1.1 ל-1.3 BCM לשנה, לתקופות של בין 6 ל-15 שנים בהיקף כספי כולל של עד כ-2.7 מיליארד דולר. 
יש לציין כי כניסתם לתוקף של הסכמי הגז הטבעי מותנית, בין היתר, באישור צדדים שלישיים, השלמת רכישת התחנות החופיות וכן התקיימות תנאים ספציפיים ביחס לרפק אנרגיה ותאגידים המוחזקים על ידה.
נדב מרוז, יו"ר רפק אנרגיה: "הסכמי הגז הטבעי עליהם חתמנו עם אנרג'יאן מביאים לידי ביטוי בצורה מיטבית את היתרונות לגודל של רפק אנרגיה בתחום ייצור החשמל, בהמשך למהלכי ההתרחבות והסינרגיה שביצענו בשנה האחרונה בשוק צומח זה. ההסכמים צפויים להפחית באופן מהותי את עלויות רכישת הגז עבור כלל תחנות הכוח הפועלות תחת רפק אנרגיה, ובהתאם להביא לשיפור מהותי ברווחי החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה