השוק

או.פי.סי אנרגיה השלימה את עסקת CPV בהיקף השקעה של כ-648 מיליון דולר

התקבלו האישורים הרגולטוריים להשלמת העסקה והחברה תחזיק ב-70% מ-CPV הפועלת בארה"ב בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת; ב-30% הנוספים יחזיקו הגופים המוסדיים כלל ביטוח, מגדל ביטוח ופועלים שוקי הון
כפיר אדר | 
CPV (צילום CPV Fairview1)
חברת או.פי.סי אנרגיה משלימה את עסקת הרכישה של חברת CPV האמריקאית, הפועלת בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת. בהמשך לדיווחים הקודמים על חתימת הסכם הרכישה, מדווחת או.פי.סי כי התקבלו מלוא האישורים הרגולטוריים הנדרשים להשלמת העסקה, ובכך הושלמו התנאים המתלים לעסקה.  לפיכך, השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך הימים הקרובים.
עם השלמת העסקה, תחזיק או.פי.סי ב-70% ממניות CPV, כאשר ב-30% הנוספים יוחזקו ע"י  הגופים המוסדיים מישראל - כלל, מגדל ופועלים שוקי הון. התמורה שתשולם במועד השלמת העסקה הינה כ- 648 מיליון דולר, הכוללים סכום מזומן שיישאר בקופת CPV מעבר להערכה המקורית בסך כ-22 מיליון דולר וכן התאמות למועד ההשלמה.
לתמורה יתווסף סכום של כ-95 מיליון דולר בגין 17.5% החזקה בפרויקט הנמצא בשלבי הקמה Three Rivers, אשר צפוי להיות משולם באמצעות הלוואת מוכרים. שיעור ההחזקה בפרויקט בהקמה עשוי לרדת עד ל-10%, והצדדים דנים במכירת חלק מהזכויות בפרויקט והתאמת המחיר בגינו.
חברת CPV (Competitive Power Ventures) הינה אחת מהחברות הבולטות בשוק החשמל האמריקאי עם פעילות משמעותית של ייזום, פיתוח, הקמה וניהול של תחנות כוח בצפון מזרח ארה"ב בשווקים האטרקטיביים. בנוסף, החברה פועלת גם בשווקים האטרקטיביים של טקסס וקליפורניה.
ל-CPV צבר פרויקטים באנרגיות מתחדשות בשלבים שונים של פיתוח עם סך הספק מותקן של כ-2,245 מגה ואט, הכוללים עשרה פרויקטים בשלבי פיתוח מתקדמים בהיקף של כ-1,145 מגה ואט, וכ-1,100 מגה-ואט נוספים בשלבי פיתוח מוקדמים. מרבית צבר הפרויקטים מבוסס על אנרגיה סולארית (כ-2,000 מגה וואט) והיתרה באנרגיית רוח. חלק משמעותי מצבר הפרויקטים נמצא בשווקים הדינמיים  בצפון מזרח ארה"ב, ובשווקים נוספים שיש לגביהם צפי גידול משמעותי בהספק המותקן של אנרגיות מתחדשות בעשור הקרוב. בתחום הקונבנציונאלי, מקדמת CPV ארבעה פרויקטים מונעים בגז בטכנולוגיה מתקדמת המצויים בשלבי פיתוח שונים עם סך הספק מותקן של כ-3,995 מגה וואט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה