השוק

פריצת דרך בעולם הקנאביס: גידול תפרחות ללא תלות במספר שעות האור

שיתוף פעולה מחקרי בין אנרגי'ן הישראלית וקאיג'ין האמריקאית יאפשר לפתח זני קנאביס והמפ היכולים לגדול בחממות פשוטות ואף בשטחים חקלאיים, בכל עונות השנה

ארנולד נטייב |  3
מנכ"ל החברה גיל רונן וו"ר החברה אסף לוי (צילום שי בראל)
פריצת דרך בעולם גידולי הקנאביס, אנרג'ין המתמחה בהשבחת הזרעים באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה היום (רביעי), כי שיתוף הפעולה שלה עם חברת קאיג'ין המתמחה בגידול קנאביס והמפ בקליפורניה, הניב תוצאה דרמטית. החברות הודיעו על השלמתו בהצלחה של שלב מחקרי בעל חשיבות רבה עבור תעשיות הקנאביס וההמפ כולן.
כחלק משיתוף הפעולה, החברות מיפו תכונה המאפשרת פריחה ללא תלות באורך היום. פיצוח זה מאפשר לייצר צמחים בחממות ללא משטר תאורה הכולל מנורות ומתקני החשכה יקרים, ואפילו גידול לאורך כל השנה בשטחים פתוחים (במדינות בהן הדבר חוקי), ובכך להגדיל מאד את השטחים החקלאיים המתאימים לייצור קנאביס/המפ. שילוב תכונת ה auto-flower היתה הכרחית בגידולים חקלאיים רבים וערכה שנים רבות.
להערכת החברה, תודות למיפוי התכונה ופיתוח סמני DNA המאתרים צמחים הנושאים אותה, ניתן כיום להחדיר את התכונה הרצויה לכל זן קנאביס או המפ במשך 12-18 חודשים. כך קאיג'ין תשלב את התכונה בתוכנית הטיפוח הטבעי של הזנים שלה בתוך תקופה זו, המהווה קיצור של כ-50% מהזמן שהיה נדרש ללא שימוש סמני ה DNA. זוהי דוגמא נוספת להטמעת עקרונות הקיימות (sustainability) המתאפשרת באמצעות השבחת זרעים מתקדמת ומשפיעה על הוזלת הגידול וקיצור זמנים למגדל.
ד"ר גיל רונן, מייסד ומנכ"ל אנרג'ין: "אנו שמחים לעזור לשותפים שלנו להפוך את צמח הקנאביס למתאים לגידול אינטנסיבי יעיל וזול, וכל זאת בזמן קצר ובהשקעות כלכליות נמוכות. בעזרת סמני ה DNA יכולים השותפים שלנו לשלב תכונות רצויות ביעילות ולפתח זנים חדשים הרצויים בשוק".
כריסטופר הון, מנהל המחקר והפיתוח של קאיג'ין: "אנו משתמשים בטכניקות מתקדמות אלה תוך שימוש בכלי הגנומיקה של NRGene ובניסיון הרב שלנו בגידול, לפיתוח זני המפ וקנאביס מובחרים משופרים. המטרה שלנו היא להאיץ את הענף על ידי פיתוח גנטיקה תחרותית, נמרצת ואמינה באמצעות יישום כלים גנומיים ואנליטיים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קאנביס אוטומת
    מטופל 02/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שווה כלום ואת הנסיונות שלכם תשמרו לעכברים עלק זרעים יציבים חחחחח בדיחה השנה קאנביס אוטומת מאה טון לא שווה גרם רגיל תבדקו אחוזים יא ליצנים
    סגור
  • 1.
    נסחרת בבורסה? אנרג'ין?
    טוליפ 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נשמע שיש פה ג'יים צ'יינגר
    סגור
  • כן תחת הסימול Nrgn ,אנגן (ל"ת)
    אורח 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור