השוק

אנלייט במגעים לרכישת חברה בארה"ב שתשלש את היקף הפעילות; המניה עולה בכ-9%

העסקה משקפת לחברה האמריקאית שווי של 430 מיליון דולר; גלעד יעבץ מנכ"ל החברה: "הכניסה האסטרטגית המתוכננת לשוק האמריקאי תצעיד את אנלייט לעידן חדש. השוק האמריקאי יחווה צמיחה חסרת תקדים בעשור הקרוב"
ניצן כהן | 
מתקנים סולאריים (צילום unsplash)
אנלייט מנהלת מו"מ לרכישת 90% מחברה אמריקאית בתחום ייצור האנרגיה הסולארית ואגירת האנרגיה. המו"מ משקף לחברה הנרכשת שווי חברה של 430 מיליון דולר שישולמו בהתאם לעמידה באבני דרך.
מהודעת אנלייט עולה כי עד היום, חברת המטרה פיתחה, הקימה ומכרה בהצלחה מתקנים סולאריים בהספק של מעל 1.5 ג'יגה ואט, והיא בעלת פורטפוליו פרויקטים בפיתוח בפריסה גאוגרפית רחבה בארה"ב, במדינות עם פוטנציאל צמיחה משמעותי.
חברת המטרה מעסיקה כ-80 עובדים ומצויה בתנופת גידול. הפורטפוליו של חברת המטרה מורכב מצבר של כ- 50 פרויקטים סולאריים גדולים (Utility scale) בשלבי פיתוח שונים בהיקף כולל של כ- 9.9 ג'יגה ואט (במונחי הספק DC). בחלק מהפרויקטים נדרש שילוב עם מתקני אגירת אנרגיה, בהיקף מצטבר של מעל ל- 1.5 ג'יגה ואט שעה.
על פי הערכת החברה, כ- 15 פרויקטים בהספק כולל של כ-2.5  ג'יגה ואט נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים וצפויים להבשיל להקמה במהלך השנתיים הקרובות. בהתייחס למתקנים אלה, חברת המטרה כבר חתמה ו/או נמצאת במו"מ מתקדם לחתימה של הסכמים למכירת החשמל המיוצר (הסכמי PPA) עבור פרויקטים בהספק מצטבר של כ- 2 ג'יגה ואט, וזאת לתקופה ממוצעת של 19 שנים ועבור מלוא החשמל המיוצר.
רכישת חברת המטרה מתוכננת להתבצע לפי שווי חברה מוערך של עד כ- 430 מיליון דולר (מייצג שווי של 100% מהחברה), שמתוכם כ- 160 מיליון דולר ישולמו במועד סגירת העסקה.
היתרה, בסך של עד 230 מיליון דולר (המשקפת רכישה של 90% מהאחזקות כאמור לעיל), תבוצע בהתאם למנגנון תמורה הדרגתי מבוסס ביצועים, על פני חמש שנים, בהתאם להתממשות צבר הפרויקטים, ובכפוף להמשך כהונתם של היזמים בעמדותיהם הניהוליות בחברת המטרה. בהתאם לכך, במסגרת העסקה כ- 10% מן ההחזקות בחברת המטרה יוותרו בידי שני היזמים, המכהנים גם כמנהלים הבכירים בחברה.
מהודעת אנלייט עולה עוד כי הרכישה אינה כוללת את המתקנים שהוקמו טרם הרכישה ונמכרו לצדדים שלישיים, אלא את פורטפוליו הפיתוח, העומד כיום על כ- 9.9 ג'יגה ואט כאמור לעיל, וכן את האחזקות בחברת המטרה, על כל יכולותיה וזכויות ה- IP שלה.
החברה התקשרה עם חברת המטרה בהסכם כוונות הכולל תקופת בלעדיות, ובמהלכה הצדדים ינהלו מו"מ מפורט על תנאי העסקה והסכם הרכישה, ותתבצע בדיקת נאותות מקיפה על ידי החברה ויועציה בקשר עם חברת המטרה.
אנלייט מעריכה כי הסכם הרכישה המפורט והמחייב ייחתם במהלך הרבעון השני של שנת 2021 וזאת בכפוף, בין היתר, להשלמת תהליכי בדיקת הנאותות של החברה ויועציה בקשר עם חברת המטרה לשביעות רצונה של החברה וכן לגיבוש כלל ההסכמות המסחריות והמשפטיות בקשר עם עסקת הרכישה.
שוק האנרגיה הסולארית בארה"ב מצוי בעיצומו של מעבר מואץ לייצור חשמל ממקורות של אנרגיה מתחדשת. נכון למועד זה, תשע מדינות בארה"ב הציבו יעדי מעבר ל- 100% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2050. בנוסף, מנוע צמיחה משמעותי מגיע מסקטור החברות העסקיות המובילות, הפועלות בשוק האמריקאי, ונוטלות על עצמן מחויבות לצריכת 100% מהחשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת.
סך צריכת החשמל מאנרגיות מתחדשות בארה"ב (ללא ייצור הידרואלקטרי) לשנת 2019 עמד על כ-11% מתוך כלל הצריכה, באופן המשקף מרחב גדול להמשך גידול הייצור מאנרגיות מתחדשות. התחום הסולארי הוביל ב- 2019 את היקף ההתקנות החדשות בארה"ב לעומת אנרגיית רוח וגז טבעי, וצפוי להמשיך לצמוח בהיקף מואץ בשל השיפור הניכר בכלכליות עלות הייצור הסולארי.
עד היום הוקמו כ- 86 ג'יגה ואט של פרויקטים סולאריים בארה"ב, והיקף ההתקנות צפוי להמשיך ולצמוח לכ- 238 ג'יגה ואט עד לשנת 2030 ולהוות נתח משמעותי מכלל ההתקנות של מתקנים לייצור חשמל בארה"ב.
על פי הערכות בשוק, כניסתו של נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן לתפקיד צפויה להוביל להאצה נוספת של המעבר לייצור  חשמל מאנרגיות מתחדשות בארה"ב. הממשל החדש שם את הטיפול במשבר האקלים למטרה מרכזית,  הצהיר על יעדים להפחתה משמעותית של פליטות גזי החממה, ולהגעה ל- 100% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2035 בהשקעה ישירה של 400 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה