השוק

"המחסור בכוח אדם בתעשיית ההייטק והחדשנות הוא אסון העומד בפתחנו"

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות מגיב לדו"ח מבקר המדינה לשנת 2021, קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI: "מוכרחים לייצר תשתית רחבה ויציבה להכשרת כוח אדם איכותי למקצועות ההייטק, על מנת לשמר ואף לשפר את התרומה של התעשיות"
כפיר אדר |  6
קרין מאיר רובינשטיין (צילום סיון פרג)

מדינת ישראל נחשבת למעצמה בתחום ההייטק, מעצמה טכנולוגית עולמית ולמקור השראה למדינות העולם, זאת בזכות הרוח היזמית והחדשנות המאפיינת את התעשייה המתקדמת בישראל וגם בזכות ההון האנושי האיכותי שיש כאן. תעשיית ההייטק בישראל מהווה את קטר הצמיחה העיקרי של הכלכלה המקומית.

אתמול (שלישי) פורסם דו"ח מבקר המדינה השנתי לשנת 2021. הדו"ח מתייחס בין היתר למחסור כרוני בעובדי הייטק מיומנים בהשוואה לכמות המשרות הפנויות שיש בתעשייה בכל תחומיה. כבר לפני כחודש הגיש האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) את מסמך המדיניות הלאומית בתחומי החדשנות, ההייטק ומדעי החיים לראשי המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת העשרים וארבע. המסמך מאגד לתוכו הצעות מדיניות לאתגרים שונים העומדים בפני תעשיית ההייטק בישראל. העיקרי בהם הוא נושא ההכשרות והחינוך למקצועות ההייטק במטרה להגדיל את כוח האדם בתעשיות המתקדמות.


בתחום החינוך האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות דורש בין היתר להגביר ולהרחיב את המאמצים לשילוב אוכלוסיות מגוונות ומיעוטים במעגל התעסוקה בכלל ובתעשיות המתקדמות בפרט. כמו כן, יש לעודד נשים לפנות ללימודים גבוהים בתחום ההייטק וכן לתת דגש לסטודנטים ערבים וחרדים. צריך לחזק את החינוך הטכנולוגי בבתי הספר התיכוניים ולפתוח מסלולי הכשרה מקצועיים למצטיינים, בנוסף, יש לשלב את מקצועות המחשב כבר מבתי הספר היסודיים.

בתחום ההכשרות המקצועיות, יש צורך בגיוון מודל תקצוב ההשכלה הגבוהה בישראל, כך שיושקעו משאבים רבים יותר להכשרות מקצועיות עדכניות ולימודים מוכווני תעסוקה. זאת, בדומה למגמות העולמיות ובהתאם לביקושים העדכניים בקרב המעסיקים הגלובאליים. אנו ממליצים לקדם את מודל ה"מיקרו-תואר" המאפשר הכשרות מקצועיות בתחומים המבוקשים ביותר בשוק התעסוקה, ביניהם: ניהול קהילות ומוצר Marketing Digital, UX/UI, Analyst Data ועוד, על מנת לתת פתרון למחסור בכוח אדם לטווח הקצר.
מדברי קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת IATI: "האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות משמש כנציג תעשיית ההיי-טק הישראלית אל מול קובעי המדיניות. המחסור בכוח אדם בתעשיית ההייטק והחדשנות הוא אסון העומד בפתחנו. כדי לשמור שתעשיית ההייטק תמשיך להוביל ולבסס את מעמדה של ישראל כמעצמה טכנולוגית, יש צורך בכוח אדם מיומן ובטיפוח ההון האנושי, משלב בית הספר היסודי ועד שלב הלימודים האקדמיים. ההייטק זקוק לכוח אדם איכותי בהיקף משמעותי, יש צורך בהגברת לימודי מתמטיקה וחינוך טכנולוגי. אנו מוכרחים לייצר תשתית רחבה ויציבה להכשרת כוח אדם איכותי למקצועות ההייטק, על מנת לשמר ואף לשפר את התרומה של התעשיות המתקדמות לכלכלה הישראלית לאורך זמן".

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין מחסור יש אטימות
    אין מחסור יש אטימות 03/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מאות או אלפים של מהנדסים ללא ניסיון שלא מיתקבלים המגיסים או המעסיקים מחפשים את הדרך הקלה ולא נותנים היזדמנות מחפשים רק כותרות מדבר מהשטח הכשרות קצרות לא יובילו לפיתרונות מעמיקים
    סגור
  • 3.
    גם מנכ"לית וגם נשיאה...וואו ! (ל"ת)
    דייויד 14 03/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ל1 צודק!
    הייטק שמייטק 03/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזבו כתבות וכו וכו בשטח יש הרבה עובדים לא מיתקשרים כלל
    סגור
  • 1.
    מחסור בכוח אדם
    יוני 03/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני חושב שלא חסר כוח אדם, אלה מקומות עבודה לא נותנים אפילו צ'נס לאדם שכרגע סיים את לימודיו בהצלחה. אני יכול לתת לך דוגמא עליי באופן אישי, סיימתי את לימודיו כהנדסאי מכונות בהצלחה ואני יכול להגיד לך שלכל מכולם שפנתי עליו לא דיברו איתי ללא ניסיון עד היום. אז כל העניין הזה של חוסר בכוח אדם לדעתי הוא לא נכון, אני בטוח שכמוני יש עוד הרבה
    סגור
  • נכון מאד. חסרים גם אלופים אולימפיים
    גיל 03/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... ונבחרת כדורגל שתביא את הגביע העולמי וכו וכו... לדבר על מחסור באנשי הייטק כשיש רבים שמחפשים זו תעמולה נוסח פראבדה
    סגור
  • חסר אנשי הייטק
    רח 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מכירה אישית צעירים מוכשרים שסיימו את ההכשרה, ולא פותחים להם את הדלתות. כיוון שרוצים אנשים עם ניסיון. תשלמו שכר בהתאם וקבלו אותם כדי שירכשו ניסיון.
    סגור