השוק
רבעון שיא ליוחננוף: רווח נקי של כ-68.2 מיליון שקל, פי 3 לעומת 2019
רשת הסופרמרקטים עם נתונים נהדרים: עליה של 224% ברווח התפעולי ברבעון לעומת הרבעון המקביל, עלייה של כ-15.5% במכירות החנויות הזהות ברבעון הרביעי, הרשת סיימה את 2020 עם הכנסות של כ-3.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-11.3% לעומת 2019
חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים ברחבי הארץ, מדווחת על תוצאות 2020 והרבעון הרביעי של השנה החולפת. ההכנסות השנתיות הסתכמו בכ-3.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-11.3% לעומת כ-3 מיליארד שקל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות ומפתיחת חנויות חדשות. ההכנסות המדווחות הסתכמו בכ-3.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-8.4% שקל לעומת כ-2.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות ומפתיחת חנויות חדשות1. המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-6.8% לעומת אשתקד.
הרווח הגולמי ב-2020 הסתכם בכ-831.4 מיליון שקל לעומת כ-700.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-18.6%. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות1 עמד על כ-25.2% לעומת שיעור רווח גולמי של כ-23.6% בתקופה המקבילה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי נובע, בין היתר, מניהול יעיל של המלאי ואובדן המלאי ומשיפור תנאי הסחר של החברה.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות הסתכם בכ-217.2 מיליון שקל, עלייה של כ-73.6% לעומת כ-125.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי הסתכם בכ-7.0% לעומת כ-4.3% בתקופה המקבילה. בשנת 2020 תרמה יוחננוף תרומות מיוחדות וחד פעמיות בסך של כ-6.4 מיליון שקל (לפני מס).
הרווח לתקופה בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות והוצאות בגין גריטת סניפי יינות ביתן הסתכם בכ-170.5 מיליון שקל ב-2020 לעומת כ-95.7 מיליון שקל ב-2019 – עלייה של כ-78% (יוחננוף רושמת חלק מעלויות רכישת סניפים המיוחסות לציוד ולשיפורים במושכר כהפסד הון בדוח הרווח והפסד). הרווח לתקופה הסתכם בכ-135.8 מיליון שקל לעומת כ-95.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ-42%.
עיקרי תוצאות הרבעון הרביעי:
ההכנסות בנטרול השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה הסתכמו בכ-895.7 מיליון שקל לעומת כ-730 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-22.7%. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות ומפתיחת חנויות חדשות. המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-15.5% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל.
ההכנסות בנטרול השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה הסתכמו בכ-895.7 מיליון שקל לעומת כ-730 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-22.7%. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות ומפתיחת חנויות חדשות. המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-15.5% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-237.1 מיליון שקל, עלייה של כ-33.6% לעומת רווח גולמי של כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות1 ברבעון הרביעי של 2020 עמד על כ-26.5% לעומת שיעור רווח גולמי של כ-24.3% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשיעור הרווח הגולמי נובע, בין היתר, מניהול יעיל של המלאי ואובדן המלאי ומשיפור תנאי הסחר של החברה.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות הסתכם בכ-74.5 מיליון שקל לעומת כ-23.3 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של כ-219.1%. שיעור הרווח התפעולי הסתכם בכ-8.8% לעומת 3.4% ברבעון המקביל. הרווח לתקופה בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות והוצאות בגין גריטת סניפי יינות ביתן הסתכם בכ-68.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת 22.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של 199%. הרווח לתקופה הסתכם בכ-63.3 מיליון שקל לעומת כ-22.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הסתכם בכ-7.5% לעומת 3.3% ברבעון המקביל.
לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד של כ-30% מהרווח לתקופה, כפי שיהיה על פי דוחותיה הכספיים השנתיים המבוקרים לשנה הקודמת. בחודש מרץ 2020 הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 23 מיליון שקל אשר חולק לבעלי המניות בחודש אפריל 2020. עקב תוצאות החברה לשנת 2020, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בשיעור של כ- 50% מהרווח לשנת 2020 בסך של כ- 62 מיליון שקל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.עשר למען תתעשרכלכלן 03/2021/25הגב לתגובה זו0 0ככל שיוחננוף תורם יותר , הוא מרויח יותר . המספרים מדברים.סגור


