השוק

חרף הקורונה: ב"אדמה" נרשמה צמיחה חסרת תקדים ב-2020

הרבעון הרביעי של שנת 2020 היה הפורה ביותר בחברת "אדמה" עם צמיחה של 10.2% במכירות. בנוסף, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-168 מיליון דולר- עלייה של 8.4% לעומת הרבעון המקביל אשתק. כל הפרטים: 
אורן שטרנברג | 
איגנסיו דומינג נשיא ומנכל אדמה (צילום אור פרבוזניק)
חברת "אדמה" העוסקת בתחום הגנת הצומח, הודיעה על צמיחה עסקית איתנה ועלייה ברווח במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2020. על פי נותני החברה, רווחים שצברה ברבעון האחרון של השנה, הובילו אותה לסיכום חיובי במהלך שנת הקורונה.
במהלך אותו רבעון, המכירות צמחו ב-10.2% (עלייה של 17.0% במונחי מטבע מקור) לשיא של כל הזמנים לרבעון רביעי, והסתכמו ב-1,141 מיליון דולר הודות לצמיחה כמותית חזקה בכל אזורי הפעילות. הרווחים הושגו על אף השפעה שלילית המוערכת ב-71 מיליון דולר עקב היחלשות המטבעות לעומת הרבעון הרביעי ב-2019.
בנוסף, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-168 מיליון דולר- עלייה של 8.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, על אף השפעה שלילית של שערי חליפין המוערכת ב-59 מיליון דולר. הרווח הנקי המדווח עמד על 19 מיליון דולר לעומת הפסד של 74 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם צמח ב-10.3% והסתכם ב-53 מיליון דולר, על אף השפעה שלילית המוערכת ב-54 מיליון דולר עקב היחלשות המטבעות.
החברה דיווחה כי במהלך שנת 2020, שהייתה שנה מאתגרת מבחינה כלכלית בעקבות התפרצות נגיף קורונה, המכירות שלה צמחו ב-3.3% והסתכמו ב-4,182 מיליון דולר- שיא של כל הזמנים (עלייה של 10.6% במונחי מטבע מקור), על אף האתגרים שהציבה מגפת הקורונה. המכירות במונחי דולר הושפעו לשלילה בסכום המוערך ב-293 מיליון דולר עקב היחלשות המטבעות לעומת שנת  2019.
ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-628 מיליון דולר (2019: 692 מיליון דולר) שמשקף השפעה שלילית של שערי חליפין המוערכת ב-224 מיליון דולר, אשר יותר מקיזזה את הצמיחה העסקית החזקה. הרווח הנקי המדווח צמח ב-19.4% והסתכם ב-51 מיליון דולר, לעומת 43 מיליון דולר בשנת 2019.  
כמו כן, הרווח הנקי המתואם של החברה עמד על 176 מיליון דולר (2019: 258 מיליון דולר), שמשקף בעיקר השפעה שלילית של היחלשות המטבעות המוערכת ב-252 מיליון דולר. תחזית החברה לשנת 2021  צופה עלייה בביקוש העולמי למוצרים להגנת הצומח כתוצאה מתחזיות חיוביות של מחירי הגידולים החקלאיים. כמו כן, צופה התחזית צמיחה ושיפור ברווחיות במונחי דולר תלויים, בין היתר, בהתייצבות המטבעות אל מול הדולר. ככל שהעליות שהתרחשו בתקופה האחרונה בעלויות הרכש של חומרי גלם, חומרי ביניים וחומרים פעילים יימשכו לאורך זמן, שיעורי הרווחיות הגולמית ברבעונים הבאים עלולות להיות מושפעות, כך צופים בחברה.
"אדמה" מתמחה בתחום הגנת הצומח, מספקת פתרונות לחקלאים בכל העולם להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים. לחברה סלי מוצרים של חומרים פעילים וכן מרכזי מחקר ופיתוח, מתקני ייצור ופורמולציות, לצד תרבות ארגונית אשר מעודדת את אנשינו בשקווים ברחבי העולם להאזין לחקלאים וליישם פתרונות בהתאם לצרכים בשטח. 
אריק פירוולד, יו"ר דירקטוריון אדמה, התייחס לתוצאות ומסר: "אדמה סיימה את 2020 במגמה חיובית, כשהיא רושמת רבעון רביעי עם תוצאות שיא, אשר הביאו לצמיחה בשנה כולה על אף האתגרים הרבים שניצפו לאורך השנה. החברה סיפקה כמויות שיא של מוצריה ללקוחותיה, כשהיא מסייעת לחקלאים להאכיל את העולם באופן בטוח ורציף בתקופת מגפת הקורונה העולמית. המחויבות של אדמה לתמיכה בחקלאים מצאו אף ביטוי בעשרות יוזמות אותן יזמה החברה בקרב הקהילות המקומיות ברחבי העולם בזמן המגפה. בנוסף, שיתופי הפעולה המסחריים והתפעוליים של אדמה עם שותפיה בקבוצת סינג'נטה, וכן המשך ההשקעה בפתרונות חדשניים לחקלאות, מביאים לחקלאים את הטכנולוגיה והמומחיות הטובות ביותר להגברת היבול ולגידול מזון בריא ובר קיימא".
איגנסיו דומינגז, נשיא ומנכ"ל אדמה, הוסיף: "שנת 2020 הייתה שנה ייחודית באתגרים שהציבה בפני האנושות כולה. נאלצנו לשנות לגמרי את האופן שבו אנו חיים, עובדים ומתקשרים. לאורך תקופה חריגה זו, אדמה הפגינה יצירתיות, גמישות ויכולת להגיב לתנאי השוק הקשים, תוך שהיא מתמקדת בשמירה הן על האנשים והן על הפעילות העסקית שלה. לאורך השנה, מגפת הקורונה גרמה לשיבושים הן בפן המסחרי והן בפן התפעולי של הפעילות העסקית, כולל ההשבתה הזמנית של המפעל במחוז הוביי עם פרוץ המגפה. בנוסף, התנודתיות הקיצונית בשוקי המטבע לאורך השנה הכבידה מאד על הרווחיות שלנו. אלא שעל אף כל האתגרים הללו, הצלחנו להשיג צמיחה רצופה ולסיים את השנה כשאנחנו רושמים את הרבעון הרביעי החזק ביותר שלנו אי פעם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה