השוק

ויזל מכה שנית: ריטיילורס תונפק בשווי 2 מיליארד שקל; לאומי שוקל למכור

זרוע הספורט של פוקס כוללת את המותגים פוטלוקר, דרים ספורט וזיכיון היבוא הרשמי של נייקי בישראל, גרמניה וקנדה; ההנפקה תהיה בהצעה לא אחידה למשקיעים זרים ומקומיים
ניצן כהן |  2
צילום פוקס עריכה אייס
הראל ויזל מכה שוב ונערך להנפקת זרוע הספורט של הקבוצה - ריטיילורס. ריטיילורס היא למעשה חברת ההחזקות שמפעילה את פוטלוקר, דרים ספורט ומשמשת הזכיינית של נייקי בישראל, גרמניה וקנדה.
ממצגת למשקיעים לקראת ההנפקה שפרסמה פוקס עולה כי ריטיילורס סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של כמעט 200 מיליון דולר כשהזיכיון לנייקי היווה 53% מהכנסות החברה ב-2020, פוטלוקר הייתה אחראית על 44% מההכנסות ודרים ספורט הייתה כל היתר.
בסך מתכוונת פוקס להנפיק 20% עד 25% מהחברה לפי שווי של 1.6 עד 2 מיליארד שקל. ההנפקה שתוביל אותה בישראל ווליו בייס ובחו"ל יוביל אותה UBS, תהיה בהצעה לא אחידה.
ככל הידוע, בפוקס לא מעוניינים למכור את המניות שלהם בריטיילרס אולם בנק לאומי בוחן מכירת החזקותיו בחברה שמסתכמות ב-9%. 
כאמור, עיקר ההנפקה מוכוונת משקיעים זרים בשל הפרישה הגיראוגרפית המרשימה של החברה והתוכניות שלה לעשות שימוש בכספי ההנפקה כדי לפתוח חנויות נוספות בעיקר של נייקי אולם גם של פוטלוקר באירופה וקנדה. ההערכה היא ההקצאנה למשקיעים ישראלים תהיה נמוכה בשל האינדיקציות הטובות שהגיעו לחתמים שמרכזים את הבוק בחו"ל.
המשקיעים המקומיים שלקחו חלק ברוד שואו שהחל בתקופה האחרונה החליטו להיחשף להנפקה לא רק באופן ישיר אלא גם דרך פוקס שמחזיקה בריטילורס 83% לפני ההנפקה. ריטיילורס, אגב, אמורה להיכנס מיד לאחר ההנפקה למדד ת"א 125. מניית פוקס עלתה מאז תחילת הרוד שואו בקצת פחות מ-50%, נתון מרשים למדיי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ויזל הכריש
    כסף כבוד כוח 04/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן אדם הזה הגדה
    סגור
  • 1.
    מקווה שהחתמים יעשו עבודה טובה
    אזרח כועס 04/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי שההנפקה תצלח במקסימום וככה ויזל יוכל סוף סוף להיות עשיר.
    סגור