השוק

אקסלנס רוצה לרכוש את קרנות הנאמנות של פסגות; הגיש הצעה משותפת עם מור

ההצעה שהוגשה היא הצעה משותפת לאקסלנס ולמור; במסגרת הליך התמחרות העלו מור ואקסלנס את הצעתם לרכישת פסגות ל-584 מיליון שקל
ניצן כהן | 
יוסי לוי מנכ"ל מור השקעות (צילום בועז צרפתי)
חברת הביטוח הפניקס מצטרפת למירוץ לרכישת נכסי פסגות. הפניקס, באמצעות אקסלנס הגישה הצעה ביחד עם בית ההשקעות מור לרכישת הפעילות של פסגות ללא פעילות הגמל שנמכרה לאלטשולר שחם.
בימים האחרונים התנהל הליך התמחרות בין הדבוקה של אקסלנס ומור למשקיעים אחרים שנתנו הצעה ראשונית טובה יותר, ואקסלנס ומור החליטו היום להעלות את ההצעה שלהם לרמה של 584 מיליון שקל לעומת ההצעה הקודמת של הדבוקה שעמדה על 561 מיליון שקל. הצעה זו כוללת תשלום על חוב והמזומן שבקופת פסגות כשבניטרול רכיבים אלה הרי שמדובר ב-420 מיליון שקל נטו שישלמו מור ואקסלנס על פסגות.
כפי שפורסם ב-Ice בית ההשקעות מור מעוניין בפעילות הברוקראז' וניהול תיקי ההשקעות של המוסדיים של פסגות בעוד אקסלנס מעוניין בפעילות קרנות הנאמנות של החברה. לאחר הרכישה, ככל שזו תאושר, יופרדו הפעילויות הללו כך שהברוקראז' וניהול הכסף המוסדי יעבור למור והיתר לאקסלנס.
נזכיר כי מור הקים לאחרונה פעילות ניהול כסף וברוקראז' למשקיעים מוסדיים והפעילות הזו צומחת בקצב משביע רצון. רכישה של פעילות זו של פסגות אמורה למצב את מור באחת השחקניות הגדולות בתחום שכן פסגות נחשבת לשחקנית מרכזית בעולם הזה.
באשר לפעילות קרנות הנאמנות הרי שיש יתרון משמעותי לרכישת הקרנות של פסגות על-ידי אקסלנס שכן זו תוכל למזג קרנות זהות או דומות ובכך לצמצם את עלויות התפעול במקביל לכך שתהנה מדמי הניהול שיגדלו בתהליך הזה.
אקסלנס משווקת באופן אגרסיבי על ידי הסוכנים של הפניקס מה שאמור להגדיל את היצע המוצרים של בית ההשקעות ללקוחות חברת הביטוח שהיא פעילה מאוד בשוק ההון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה