השוק

רשות ני"ע: גיוס מינימלי של ספאק בישראל יהיה של 400 מיליון שקל

הרשות מחייבת ש-70% מהסכום שיגוייס באמצעות ה-SPAC יהיו ממשקיעים מוסדיים והיזם יהיה חייב להזרים לפחות 40 מיליון שק למכיסו
ניצן כהן | 
ענת גואטה (צילום ענבל מרמרי pixbay)
מבול ההנפקות ועודפי הכסף שיש בידי הציבור הביאו לכך שמספר חברות הגישו לרשות לניירות ערך טיוטות תשקיף לקראת הנפקה של חברות SPAC. נזכיר כי חברות ה-SPAC הן חברות שאין להן כל פעילות עסקית והן מנסות לאתר השקעות עם מעיין "שיק פתוח" שהן מקבלות מהמשקיעים.
לחברות ה-SPAC אין כל מחוייבות להוציא זאת שהן חייבות לבצע השקעה תוך פרק זמן מוגדר ודי קצר מה שהופך אותן לרעבות להשקעה בכל מחיר. בארה"ב נושא ה-SPAC הפך פופולרי למדיי וברשות לניירות ערך הישראלית החליטו לעשות סדר בבלגן הזה. הרשות מנסה למעשה ליצור מצב בו המשקיעים המוסדיים ישקיעו חלק ניכר מהכסף וישמשו מעיין "שומר סף" ובמקביל יהיה רף מינימלי שאותו יהיה היזם חייב להשקיע.
הנפקה מינימלית של SPAC תהיה בהיקף כספי של 400 מיליון שקל, סכום גבוה מאוד שיקשה על ספקים להתקיים בישראל. 70% בהיקפי הגיוס יהיו מהמשקיעים המוסדיים ולפחות 40 מיליון שקל מההשקעה יהיו של יזם ה-SPAC.
בנוסף קובעת רשות ניירות ערך כי תמורת ההנפקה לא תיכנס לקופת החברה אלא לקופה של נאמן ותושקע עד לביצוע השקעה בפועל באפיקים סולידיים בלבד. אם יהיו משקיעים בספאק שיתנגדו לביצוע השקעה ספציפית, הם יוכלו לקבל את כספם בחזרה מהספאק.
דמי ההצלחה של יזם הספאק יוגבלו לעד 10% מהון החברה הממוזגת וכן רוב הדירקטורים בספאק יהיו דירקטורים בלתי תלויים.
ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך אמרה היום: "התנאים והעקרונות שגיבשה הרשות נועדו ליצור זהות אינטרסים בין היזם לבין המשקיעים, במטרה לחזק את מנגנוני ההגנה על ציבור המשקיעים.  נדגיש כי הרשות ממשיכה לעקוב אחר הפעילות הערה וההתפתחויות המתרחשות בשוק ונפעל לעדכן את מנגנוני ההגנה על משקיעים, בכל מקום ובכל שלב, בהם נידרש לכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה