השוק

אילון מאסק הפך לצייצן המשפיע ביותר על הביטקוין

מייסד טסלה קובע את גורלו של הביטקוין: בהתחלה הוא הביא את המטבע לזינוק משמעותי, אבל הוא גם הגורם הישיר להתרסקות שהורידה למטה את כל שוק מטבעות הקריפטו. המשקיעים שבתחילה חגגו מכל ציוץ, כבר לא משועשעים יותר
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, pixabay)
"כשאילון מאסק מדבר, משקיעי הביטקוין מקשיבים", כך נפתחה השבוע כתבת מגזין נרחבת בעיתון העסקים הוול סטריט ג'ורנל, אחד מהנפוצים והמשפיעים ביותר בארה"ב. הציוצים של מייסד טסלה על מטבעות הקריפטו, לא נעלמו מכלי התקשורת שהפכו את מאסק, למשפיע ביותר על הביטקוין.
הסיפור של המשולש: מאסק, טוויטר וביטקוין מתחיל כאשר הוסיף את התגית #bitcoin לחשבון הטוויטר שלו כבר בחודש ינואר, ומטבע הקריפטו הגיב בהתאם וזינק ב-20%. לאחר חודש, חברת טסלה חשפה כי רכשה ביטקוין בשווי של 1.5 מיליארד דולר, והמבטע שוב זינק ב-16%.
כמו שהביטקוין עלה בעקבות מאסק, הוא גם התרסק: לאחר שהאיש השלישי בעושרו בעולם פרסם כי טסלה לא תקבל יותר את הביטקוין כאמצעי תשלום - מטבע הקריפטו התרסק. המשקיעים גם מאשימים אל הציוץ הספציפי הזה בתחילתה של הנפילה. הביטקוין, שכבר הגיע לשיא וחצה את רף ה-60 אלף דולר, התרסק בעקבות הודעת טסלה בעשרות אחוזים, ונמחקו מיליארדי דולרים משווי השוק שלו.
 
ועדיין המשקיעים קיוו להמשך הציוצים של מאסק, ציוצים שיוכלו להזניק את מטבע הקריפטו. לאחר התרסקות מטבע הקריפטו, הם כבר פחות משועשעים מהיכולת של מאסק לקבוע את גורלו של הביטקוין. מאסק, כזכור, עבר בשלב כלשהו לנסות את כוחו במטבע הקריפטו הקטן שהחל כבדיחה, הדוג'קוין. הציוצים של מאסק על הדוג'קוין היו יותר אגריסיביים, שכיחים, במה שנראה במהלך שכולו משחק.
על פי פרופ' קרול אלכסנדר, מומחית למטבעות קריפטו, צריך להיזהר בכל הקשור לדגו'קוין והציוצים של אילון מאסק. לדבריה: "קשה להבין את כוונת מאסק בציוצים שלו, אני חושדת שהוא רק מתלוצץ עם חבריו כדי להראות את הכוח שיש לו על השליטה בשווקים הפיננסיים". עוד הוסיפה: "הוא כמובן יכול לעשות זאת ואני לא רואה בכך חוסר אחריות כי הדוג'קוין הוא עדיין מטבע קטן". לדברי הפרופ' מבית הספר לעסקים באוני' סאקסס, "אם מאסק היה עושה אותו דבר עם הביטקוין - קהילת המשקיעים הגדולה לא הייתה סובלת זאת".
בכתבה בוול סטריט ג'ורנל הביאו כמה משקיעים שזעמו על מאסק ועל ריסוק הביטקוין. משקיע מפרוטוגל שהחל להשקיע בביטקוין כבר משנת 2014 תקף בחריפות את מייסד טסלה: "הוא יודע שהוא מחזיק בהשפעה רבה וזה מדגים כמה הוא אוהב לשחק איתה, לרעה, עבור אלו שעוקבים אחריו".
אז מה בכל זאת אפשר להגיד לטובת מאסק? בפברואר כאשר הביטקוין החל בזינוק שלו - הגיע לשווי שוק של טריליון דולר ושער של מעל 57 אלף דולר, מייסד טסלה הודיע כי השער נראה לו גבוה מדי. הוא אמנם היה זה שהכניס את המטבע הדיגיטלי למיינסטרים של עולם ההשקעות, וכאשר זה מגיע מאחד האנשים העשירים בעולם - המשקיעים הפרטיים החלו לזרום לכיוון מטבע הקריפטו.
עם הזמן השוק התאזן, והביטקוין החל במגמת ירידה, כאשר בשעות אלו הוא נסחר בשעה של 38 אלף דולר, חזרה אחורה לתחילת חודש פברואר לפני הפריצה הגדולה. הצניחה הגדולה של מטבע הקריפטו, ועצירת כל מגמה של עלייה, הגיעה עם הודעת טסלה כי לא תאפשר יותר שימוש בביטקוין כאמצעי תשלום - דבר המוכיח כי מאסק הוא הצייצן המשפיע ביותר על מטבע הקריפטו בעולם.
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama הוסיף ל-ice: "התנודתיות למעלה ולמטה מהווה חלק בלתי נפרד משוק הביטקוין. מתוך 18.7 מיליון  מטבעות שנכרו עד היום במהלך חודש מאי נמכרו כמיליון מטבעות ביטקוין במחירים של בין 35K-30K דולר – וזאת לאחר רכשו את המטבע הדיגיטלי במהלך חודש אפריל במחיר של בין 60K-55K דולר. התוצאה היא הפסד אסטרונומי של 20 מיליארד דולר. מי קנה? מי שמאמין ולא מפחד. לא השתנה שוב דבר במהות הביטקוין, להיפך, התנאים היום טובים יותר מאי פעם. המטבעות האלו נמצאים כעת אצל אלו שמאמינים בעתיד הביטקוין, ויש סיכוי קטן יותר שהם יימכרו בפאניקה״/
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאסק קונה את כל הביטקוין שמוכרים,,,
    בזילי 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא גאון מהלך,,הכל מתוכנן שתמקרו,,,
    סגור