השוק
רמי לוי: דיסקונט מעלה את ההמלצה - המניה לקראת זינוק של 18%
האנליסטית מיכל אלשייך מחדר העסקאות של בנק דיסקונט כותבת שיש קושי בהבנת הדוחות הכספיים של רמי לוי ויש גם חוסר עקביות בנתונים ולכן היא מניחה תחזית שמרנית לחברה שלמרות זאת, קיים פוטנציאל גדול אצל רמי לוי
קמעונאיות המזון סגרו את שנת 2020 בשיאי מכירות ורווחיות ונשאלה השאלה איך תראה שנת 2021. הרבעון הראשון היה בסך הכל טוב לקמעונאיות המזון אבל רגע לפני עליית המחירים היה חשוב לראות איך האנליסטים רואים את אחת המניות המרכזיות בענף, מניית רמי לוי
האנליסטית מיכל אלשייך מחדר העסקאות של בנק דיסקונט אומרת כי "לאחר זמן רב שבו המלצנו על המניה בתשואת שוק, ולאחר מספר רבעונים מאוד חזקים, אנו מעלים המלצה לתשואת יתר עם מחיר יעד של 250 שקל, המגלם אפסייד של 18%. המודל שלנו שמרני ומשקף ירידה ברווחים ביחס לאלו שהוצגו ב-2020, גם כמה שנים קדימה.
"גם שיעור ההיוון שלנו גבוה ועומד על כ-9%. אחת מהסיבות לכך היא שאנו נתקלים לעיתים בקשיים בהבנת הדוחות הנובעים מחוסר עקביות בנתונים. הגם שאנו משקללים הן שיעור היוון גבוה והן תחזיות שמרניות, שמקנים לנו comfort, ניכר כי התמחור אטרקטיבי ומשקף אפסייד".
אלשייך מוסיפה כי ב-2021 השוק צפוי לרדת באחוזים בודדים בלבד; צפויה ירידת כמויות לצד עליית מחירים.
"2020 הייתה שנה מצוינת עם עלייה של כ-9% בשוק (לפי סטורנקסט). התמתנות הקורונה, לצד מספרי השוואה חזקים, הובילו בעבר משקיעים לחשוש מירידות חדות ב-2021. מינואר עד אפריל (כולל) השוק ירד בכ-3.4%, הרוב בגין כמויות. מקור עיקר הירידה הינו במרץ. באפריל נרשמה ירידה של כ-0.8%, אך בנטרול השינוי בימי המכירה המגמה הייתה מתהפכת, עם עלייה מינורית של כ-0.1%.
"מאז אפריל, המחירים מתחילים לטפס מעלה ולאחרונה הצפי התחזק עם הודעות מצד היצרנים להעלאות. להערכתנו אלו יתגלגלו ברובן לצרכן וסביר שהקמעונאיים גם יגבו פרמיה. בסיכומו של דבר, ל-2021 אנו צופים ירידה בשוק, אך קלה בלבד של כ-2%. זו עקב ירידת כמויות, שתקוזז חלקית עם עליית מחירים. הגם שצפויה ירידה לעומת 2020, מדובר במצב עולם מצוין, שכן אנו לאחר שנה מאוד חזקה ב-2020".
עוד כותבת אלשייך כי חלק מהאסטרטגיה של רמי לוי כוללת פתיחת 20 סניפי דיסקאונט נוספים, בקצב של 2-3 בשנה, "הנחה סבירה להערכתנו". לטענת החברה היקף זה אינו צפוי להוביל לקניבליזציה.
"בגודפארם קיימים 34 סניפים והחברה מתכננת פתיחה של כ-4-5 סניפים בשנה (חלקם בזכיינות). בינתיים החברה עומדת בקצב זה ויש מקום להתרחבות. בתחום המכירות למוסדיים, לאחר מהלך נבון מצד שופרסל, גם רמי לוי מתכננת לחדור לפעילות עוד ברבעון 2 השנה. מדובר בשוק רחב מאוד, עם פוטנציאל לצמיחה יפה.
"היקף המכירות באונליין בשוק להערכתנו צפוי להתחזק, גם פוסט הקורונה. זאת משום שלקוחות שנחשפו לאונליין בקורונה לא צפויים "לחזור אחורה". רשת רמי לוי היא אמנם ה-2 בגודלה בישראל באונליין, אך בפער מהותי משופרסל. הסיבה לכך נובעת בין היתר מקושי של החברה לספק את הביקוש בצורה מסודרת. גם ברמת הרווחיות, האונליין משקף שיעור נמוך.
"בכוונת החברה לחזק את האונליין ע"י פתיחת מרכזים רובוטיים של חברת "FABRIC". לאחר פיילוט בת"א וקיפאון בקידום התחום, כנראה בשל הקורונה, השנה החברה מתכננת פתיחת 2 מרכזים בב"ש ובפ"ת, ובשנים הקרובות הגעה ל-12 מרכזים רובוטיים. אלו יאפשרו אספקת ביקושים ושיפור ברווחיות. מדובר במודל נוח לרמי לוי, שכן כל השקעת ה-CAPEX היא על FABRIC והחברה משלמת רק אחוזים מהמכירות.
"יחד עם זאת, נטל ההוכחה מוטל על החברה, וקשה להעריך עד כמה FABRIC, שהינה סטארט-אפ חדשני, יעילה ומוכנה להתמודד עם קשיים תפעוליים. על רקע שמרנות גילמנו במודל בשנים הבאות יציבות בלבד בשיעור התפעולי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


