השוק

דירוג הסופרמרקטים: זו הרשת שהניבה את התשואה הגבוהה ביותר החודש

אחת ההגדות המקובלות בשוק הן כי קמעונאיות המזון צומחות עם התמונה המקרו כלכלית, אבל קמעונאיות המזון רצו מהר מידי ולכן מי שהשקיע בהן הפסיד כסף; אבל רגע, הייתה קמעונאית אחת שפיגרה אחרי כולן והיא סוגרת את הפער, ומהר
ניצן כהן |  1
רמי לוי, יצחק אברכהן, חגי שלום, איתן יוחננוף (צילום יחצ, סיון פרג', אסף לב, פלאש 90/ רועי אלימה, Magma Images)
אחת ההגדות הנפוצות מדברת על כך שקמעונאיות המזון הן שיקוף של המצב המקרו כלכלי. בעיקרון ההגדה הזו נכונה, אבל חודש מאי הראה קמעונאיות המזון הפסידו כסף בחודש מאי וזאת למרות שתמונת המקרו הייתה טובה בחודש מאי.
קמעונאיות המזון בסך הכל עוברות תקופה טובה אבל יכול להיות שהתקופה הזו עומדת לקראת סיום וזאת בשל מספר תהליכים שקורים: התהליך הראשון הוא של החזרה לשגרה שגורם לישראלים לחזור למסעדות וכד' מה שמוריד את המכירות מוצרי הפרימיום בסופרמרקטים, מוצרי הפרימיום הם מוצרים עתירי רווחים שמחפים על מוצרי היסוד ששם הרווחיות נמוכה עד לא קיימת.
התהליך השני שעובר על קמעונאיות המזון הוא זחילת מחירים של המוצרים אותם קונים. עלייה של המוצרים שהם רוכשים באופן טבעי היו אמורים להתגלגל לצרכן הסופי אבל כאן יש שני מוקשים: המוקש הראשון הוא מלחמת המחירים בין הסופרים עצמם ולכן אם סקר מחירים שטחי ככל שיהיה יעלה שרשת אחת העלתה מחירים והרשת השנייה לא, אזי המכה התדמיתית תהיה קשה ואולי אף קשה מנשוא.
הבעיה השנייה היא שאם הרשתות לא יגלגלו את עליית המחירים לצרכן או יגלגלו חלק מעליות המחירים לצרכן הרי ששולי הרווח של הרשתות יישחק וזו בעיה בפני עצמה.
כאן המקום לאבחן מספר רשתות: שופרסל שנהנית מתמיכה של מועדון הלקוחות שלה שהולך וצובר תאוצה עם מתן ההיתר של בנק ישראל להפוך את אפליקציית פייבוקס לארנק דיגיטלי. רמי לוי סובל מפיזור של תשומת הלב הניהולית שלו, מה שהמשקיעים לא אוהבים.
וכאן נכנסים רשתות הדיסקאונט למחשק כשיוחננוף היא הרשת שהניבה את התשואה הטובה ביותר בגלל החזרה לרשתות הדיסקאונט הפיזיות. שופרסל סל הניבה במאי תשואה חיובית של 1.7%, טיב טעם הגיעה למקום השלישי כגרמה להפסד של 2.9% למשקיעים, רמי לוי במקום הרביעי עם הפסדים שגרם בשיעור של 3.8% למשקיעים ויקטורי ופרש מרקט הפסידו למשקיעים 7.5% ו-9.2% בהתאמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דירוג הסופר מרקאטים
    בכור 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אף לא מכנסים לרשימה את אושר עד?
    סגור