השוק

מוכרים אוויר: הנפקת הענק של מאנדיי הושלמה לפי שווי של 6.8 מיליארד דולר

שני משקיעי העוגן סיילספורס וזום השקיעו 150 מיליון דולר; מאנדיי מפתחת שולחן עבודה היברידי חוצה ארגון, היא מפסידה כסף ושורפת מזומנים בקצב מפלצתי; ההנפקה התבצעה לפי 155 דולר למניה
ניצן כהן | 
ערן זימנן ורועי מן (צילום נתנאל טוריאס)
ההנפקה הגדולה אי פעם של חברה ישראלית הושלמה הלילה כשחברת מאנדיי קיבלה תג מחיר מפלצתי של 6.8 מיליארד דולר. שני משקיעי עוגן של החברה, סיילספורס וזום השקיעו בהנפקה 150 מיליון דולר.
בסך הכל הנפיקה החברה 3.7 מיליון מניות במחיר 155 דולר למניה כשהחתמים קיבלו אופציה לרכישה של 370 אלף מניות נוספות באותו המחיר. האופציה עומדת לזכות החתמים למשך 30 יום.
קשה להסביר עד כמה יש עודפי כסף בשווקים. כל הסבר נתקל במבטים חשדניים אבל כשחברה בסדר גודל של מאנדיי מקבלת תג מחיר של 6.8 מיליארד דולר הרי שכל נורות האזהרה צריכות להידלק. 
נזכיר, מאנדיי מפתחת שולחן עבודה היברידי שניתן לשלב בו שירותים שונים של מפתחים שונים. כך למשל ניתן לרכוש את שירותי האימייל הארגוני מגוגל, את מערכת ניהול הלקוחות מסיילספוס ואת מערכת החשבונאות והכספים מספק אחר כשכל אלה משתלבים בשולחן עבודה אחד שניתן לשלוט בו ולנהל אותו ממקום אחד, כלומר על ידי מחלקת המיחשוב הפנים ארגונית.
באופן תיאורטי שולחן העבודה של מאנדיי עושה את החיים הארגוניים קלים יותר אבל בשורה התחתונה החברה לא מצליחה להרוויח כסף והיא שורפת מזומנים בקצב מבהיל, אז מה המשקיעים קיבלו בתמורה לשווי מבהיל של 6.8 מיליארד דולר, מה שהופך להיות ההנפקה הגדולה ביותר אי פעם של חברה ישראלית? קיבלו חלום, וחלום יקר מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה