השוק

כלל ביוטכנולוגיה וקדחת ה-SPAC: הגישה טיוטת תשקיף לגיוס של 100 מיליון דולר

לאחר ההנפקה של קקטוס מעוניינת כלל ביוטכנולוגיה למזג לתוכה חברה ישראלית שעוסקת בתחום מדעי החיים
ניצן כהן | 
בורסה (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
כלל ביוטכנולוגיה מצטרפת לקדחת ה-SPAC בהגישה טיוטת תשקיף חסוי לרשות לניירות ערך האמריקאית במטרה לגייס 100 מיליון דולר בשווקים. קקטוס מעוניינת לעשות שימוש בכספי ההנפקה, בין היתר, כדי למזג לתוכה בדרך של רכישה והקצאת מניות חברה ישראלית שעוסקת בתחום מדעי החיים.
הספאק קקטוס הוא למעשה שותפות מוגבלת שהבעלות על השותף הכללי בה נחלקת בין כלל ביוטכנולוגיה, קרן הון הסיכון ישראל ביוטכנולוגיה ו-Kalistcare, חברה בריטית. חומי שמיר, מי שכיהן כיו"ר גיוון אימג'ינג יכהן כיור הספאק.
כאן המקום לציין כי תופעת הספאקים היא תופעה בעייתית שמגלמת בתוכה את עודפי הכסף שיש היום בשווקים. חברת ספאק היא למעשה חברה שמגייסת כסף מבלי לדווח באופן מלא על היעודים של כספי הגיוס ולמעשה המשקיעים נותנים לה צ'ק פתוח לבצע רכישות של חברות אחרות מבלי לדווח מראש על חברת היעד.
כלל ביוטכנולוגיה מעוניינת לנצל את המוניטין שלה בענף כדי לבצע רכישה של חברה ישראלית בתחום מדעי החיים וזאת מבלי לתת גילוי מלא של מי היא חברת היעד, מה היכולות שלה ומה היעדים שלה כך שלמעשה המשקיעים בספאק מקבלים את המידע רק לאחר שהם מוסרים את כספם לניהול הספאק.
כלל ביוטכנולוגיה אינה שונה משאר החברות שלוקחות חלק בקדחת הספאקים, זו השיטה, אלה הזמנים ובסף הכל מדובר בהשקעה בסיכון גבוה עם פוטנציאל לרווחים גבוהים, שהם הצד השני של מטבע הסיכון הגבוה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה