השוק

ביקושים של 400 מיליון שקל בהנפקת האג"ח של אספן

אספן החליטה לקחת 308 מיליון שקל במחיר שמשקף תשואה של 1.41% במח"מ 5.7; את ההנפקה הובילו ווליו בייס חיתום, מנורה חיתום, איפקס הנפקות, ברק קפיטל חיתום, יוניקורן קפיטל ואקסטרה מייל
ניצן כהן | 
צופית הראל (צילום איליה מלניקוב)
ביקושי יתר של 400 מיליון שקל נרשמו במכרז המוסדי בהנפקת האג"ח של אספן גרופ. החברה החליטה לקחת כ-308 מיליון שקל במחיר שמשקף תשואה שנתית של 1.41% במח"מ של כ-5.7 שנים.
צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ: "אנו רואים בביקושים הגבוהים שנרשמו, ושיעור הריבית שנקבע, הבעת אמון מצד שוק ההון בהנהלת החברה ובאסטרטגיה העסקית. גיוס אג"ח זה, לצד פעולות נוספות בהן אנו נוקטים, מביא להוזלה בעלויות המימון של החברה, דבר שצפוי להתבטא לחיוב באופן ניכר בתוצאות הכספיות של החברה השנה וגם בשנים הבאות.
"בתוך כך, הגיוס שבוצע במח"מ ארוך של 5.7 שנים מביא להארכת מח"מ ההתחייבויות של החברה ומגדיל את גמישותה הפיננסית. כל אלו, תומכים ביכולתה של אספן להמשיך ליישם בהצלחה את אסטרטגיית החברה הכוללת פיתוח והשבחת נכסים מניבים ובתי מלון בישראל ובהולנד.
"נמשיך לנקוט בגישה אקטיבית להשבחת נכסים, הגברת יעילותם התפעולית ופיתוח והרחבת פעילותה העסקית של החברה ליצירת ערך לבעלי המניות".
מחיר הסגירה במכרז נקבע על 1,027 אגורות (מול מחיר מינימום שעמד על 1,010 אגורות) המשקף שיעור תשואה שנתית של 1.41% (מרווח של 270 נק' מהממשלתי). יצוין, כי הסדרה הונפקה בינואר 2021 בריבית שנתית צמודה של כ-1.5%.
סדרה ח' של אגרות החוב הינה צמודה למדד המחירים לצרכן, במח"מ של כ-5.7 שנים כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש דצמבר 2029. אגרת החוב מדורגת על ידי חברת הדירוג 'מעלות' בדירוג A באופק יציב.
בשבוע החולף עדכנה החברה כי היא מנהלת, ביחד עם שותפים, משא ומתן להתקשרות בהסכם לרכישת בניין משרדים ליד העיר אוטרכט בהולנד תמורת כ-80 מיליון אירו.
את ההנפקה הובילו ווליו בייס חיתום ולצידם קונסורציום החתמים, מנורה חיתום, איפקס הנפקות, ברק קפיטל חיתום, יוניקורן קפיטל ואקסטרה מייל.
אספן גרופ, פועלת בעיקר ברכישה, ייזום, השכרה, ניהול והשבחה של נכסים מניבים הכוללים  בעיקר משרדים, מלונאות, מבני תעשייה ולוגיסטיקה, בהולנד ובישראל. החברה פועלת מעת לעת, בהתאם להזדמנויות עסקיות בשוק הנדל"ן גם למימוש מבנים וקרקעות בתחום הנדל"ן. יו"ר החברה הוא מר גיא פרג. מנכ"לית החברה היא הגב' צופית הראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה