השוק

כך נגמר סכסוך הגירושין היקר ביותר בבריטניה

קרוב לשש שנים מתנהל סכסוך הגירושין היקר ביותר בבריטניה שמשני צידיו עומדים המיליארדר ואיל הנפט הרוסי וגרושו טטיאנה אחמדובה שתבעה לקבל לידיה את יאכטת הענק שלו, וכך זה ייגמר 
שירה יום טוב |  1
יאכטה לונה (צילום צילום מסך יוטיוב)
לאחר שנים של קרבות משפטיים, המיליארדר פרחד אחמדוב המוערך בשווי של כ-1.4 מיליארד דולר, שעומד במרכז סכסוך הגירושין היקר ביותר בבריטניה, הגיע להסדר עם גרושתו, טטיאנה אחמדובה. בחמש השנים האחרונות סירב אחמדוב לקבל את פסיקת בית המשפט העליון בלונדון, לפיו עליו לשלם לה פיצויים על סך של כחצי מיליארד פאונד. 
לפי דיווח בבלומברג, מדובר בסכום נמוך מזה שנקבע בפסיקה הקודמת, וכי ככל הנראה ישלםאחמדוב לגרושתו סכום של כ-135 מיליון פאונד. ההון יעבור אל אחמדובה ככל הנראה גם ככסף מזומן וגם בנכסי אומנות - שאחמדוב ידוע בחיבה לפרטים אלו אותם הוא מחזיק בשווי של מאות מיליונים.
אחמדוב מחזיק בסופר יאכטה היקרה והמפוארת בעולם בשווי של 353 מיליון דולר. מדובר ביאכטה ענקית באורך 115 מטרים שכוללת תשעה סיפונים, והנכס הזה עמד כמוקד מרכזי בסכסך הגירושין כשטטאינה תבעה לקבל אותו אליה. בשנת 2016, כשנתיים לאחר סיום הנישואין של הזוג קבע בית המשפט בלונדון כי טטיאנה תחזיק ב-41% מנכסיו של אחמדוב. בעקבות החלטה זו טען אחמדוב כי צו הגירושים בלתי חוקי ועבר לרוסיה. בהודעת וואצאפ שכתב לבנו אמר כי הוא מעדיף לשרוף את כספו מאשר לתת לה אותו.
את רוב הונו עשה אחמדוב, יליד אזרבייז'אן ממכירת הנתח שלו ביצרנית גז רוסית בנובמבר 2012 תמורת 1.4 מיליארד דולר. בעקבות הגירושין סירב לשלם כל סכום שהוא לגרושתו בטענה שהיא פועלת ממניעים זדוניים. עם זאת, שנה שעברה התחייב אחמדוב לשלם לטטיאנה  100 מיליון דולר אך בסופו של דבר ההסכם לא נחתם. בזמן הזה הצליחה טטיאנה לשים יד על נכס אחר שלו - מסוק בשווי 6 מיליון ליש"ט וככל הנראה תקבל גם מטוס פרטי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שבוע שבוע
    טוטי 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכל חג שני לא כולל כיפור
    סגור