השוק

האם ישראל בדרך לסגר? הבורסות בעולם מגיבות בירידות שערים חדות

גורמים בכירים בשוק ההון: התפרצות וריאנט הדלתא טורפת את הקלפים בשווקים הפיננסים; יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור: "אנשים מפחדים ורצים לאפיקים בטוחים"; מניית מודרנה עלתה הלילה ביותר -10%
ניצן כהן | 
פגיעה חמורה בכלכלה הישראלית (צילום Pixabay)
החשש מהתפשטות של וריאנט הדלתא מושך היום את הבורסה לירידות שערים חדות. הירידה ברמת היעילות של החיסונים בישראל מקרין באופן דומה על השווקים בחו"ל וזאת בשל העובדה כי ישראל הפכה למקום בו יעילות החיסונים נבדקת במישור העולמי.
בחדרי העסקאות הגדולים בישראל מדווחים על מימושי רווחים של הציבור שנהנה בסך הכל משנה חיובית מאוד ולכן מדובר במימוש לוקסוס של רווחים. כרגע לא רואים נהירה של הציבור לפדיונות בקרנות הנאמנות מה שמשאיר את הבמה למשקיעים המוסדיים שמממשים היום סחורה.
יוסי לוי, מנכ"ל בית ההשקעות מור אומר ל-ice: "אנשים מפחדים מהיחלשות הנוגדנים של החיסון השני ולכן קיים חשש מהתפרצות נוספת של הקורונה כמו שראינו אותה בגל השני והשלישי. זה יקרין רע מאוד על הכלכלה ולכן אנשים מוציאים כסף מהבורסה והולכים לאפיקים בטוחים כמו אג"ח ממשלתי. הסיפור בדולר דומה, אנשים קונים דולרים מתוך רצון להגן על הכסף ולכן כל אפיק סולידי הוא טוב למי שרוצה לצאת מהשוק".
בחדרי העסקאות אומרים כי החשש מפני סגר בישראל מתחיל לחלחל כשיש עוד מספר שלבים עד שנגיע לסגר כשהחשש הגדול הוא מסגירת נתב"ג, צעד שנראה כרגע בלתי נמנע לאור ההתפרצות המחודשת והיעילות הפוחתת של החיסון המבטיח של פייזר.
יש לציין כי הלילה עלתה מניית מודרנה ב-10% מתוך אמונה או שהחיסונים של מודרנה עשויים להיות יעילים יותר או שהעולם הולך לחיסון שלישי מה שיביא לעלייה חדה בביקושים לטכנולוגיה של מודרנה ופייזר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה