השוק

הראל ויזל חוגג: הצליח לקבל שווי של 1.3 מיליארד שקל לטרמינל X

במסגרת ההנפקה של טרמינל X הוזרמו עד כה ביקושים שמשקפים לחברה את השווי המקסימלי שביקש ויזל - 1.3 מיליארד שקל לפני הכסף; פוקס רכשה מניות בהנפקה כדי לא לרדת מהחזקה של 50%
ניצן כהן | 
הראל ויזל (צילום פוקס עריכה אייס)
שנת 2021 היא בהחלט השנה של הראל ויזל. הוא הצליח להנפיק את ריטיילורס, קיבע את מעמדה של פוקס כחברה מרכזית בכלכלה הישראלית ועכשיו הוא מתקרב להשלמת ההנפקה של טרמינל X, זרוע האינטרנט של פוקס.
במסגרת ה-Book Building החברה הצליחה להשיג שווי חברה של 1.3 מיליארד שקל, השווי הגבוה אליו כיוונה החברה. בהנחה שהשווי הזה ישמר ולא יגדל הרי שפוקס תיוותר עם החזקה של יותר מ-50% לאחר שרכשה מניות בהנפקה. טרמינל X תיפגש עם כ-105 מיליון שקל.
נזכיר כי ההנפקות האחרונות של הראל ויזל נחשבות להנפקות הנחשקות ביותר בבורסה בשל העובדה כי מצד אחד מדובר בחברות עם יכולת מכירה וייצור הכנסות ורווחים מרשימות ומאידך, ויזל עצמו נשאר בצמרת ניהול החברה והוא עצמו אחת הדמויות המוערכות ביותר בעולם הקמעונאות הישראלי.
נזכיר כי בהנפקת ריטיילורס, זרוע המותגים של פוקס הזרימו המוסדיים ביקושי ענק של 3 מיליארד שקל, מה ששיקף מצב מעניין לפיו כשיש סחורה מעניינת בשוק, המוסדיים יודעים להיות אגרסיביים מאוד בניסיון להשיג חלק ממנה.
יחד עם זאת, יש לציין כי האגרסיביות הזו של המוסדיים עלולה להיות חרב פיפיות מאחר והנפקות מהסוג שהביא הראל ויזל לשוק בשנה האחרונה הן טיפה בים, הרי שעודפי המזומנים של המוסדיים מביאים אותם להזרים ביקושים גבוהים שמביאים בתורם שוויים לא סבירים לחברות שאין להן מכירות, אין צפי להשגת רווחים ובכלל מה שהיה אמור להיות הרכיב הספקולטיבי בתיק ההשקעות שלהם, יוצר מצבים שחברות מקבלות שווי של מיליארד ואפילו 2 מיליארד שקל ללא מכירות וללא צפי להחזיר את הכסף למשקיעים בטווח הזמן הסביר.
את ההנפקה מובילים חברת ווליו בייס חיתום ו-UBS.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה