השוק

אשטרום נכנסת לאנרגיה מתחדשת: תקים פרויקט במאות מיליוני דולרים

הפרויקט יוקם בארה"ב עם שותף מקומי איתו חתמה החברה על הסכם עקרונות; רמי נוסבאום: "בחנו מספר עסקאות, ואנחנו מדווחים על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם יזם בארה"ב. הכניסה לארה"ב היא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר"
ניצן כהן | 
גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יו"ר הקבוצה (צילום ישראל הדרי)
קבוצת אשטרום נכנסת לפעילות בארה"ב ליזום והקמת פרויקטים פוטו-וולטאים בהיקף של מאות מגה וואט. היקף ההשקעה הצפוי בפרויקטים עשוי להסתכם במאות מיליוני דולרים
אשטרום הקימה השנה זרוע חדשה להשקעה בתחום האנרגיות המתחדשות.
רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "לאחר שהודענו על הקמת זרוע פעילות חדשה שתפעל בתחום האנרגיה המתחדשת, בחנו מספר עסקאות, ואנחנו מדווחים על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם יזם בעל נסיון, הפועל בארה"ב.
"הכניסה לארה"ב היא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר שגיבשנו לכניסה למספר מדינות בעולם בתחום האנרגיה המתחדשת. בכוונתנו להרחיב בשנים הבאות, את פעילותנו בשוק האמריקני ולהגיע למסה משמעותית של פרויקטים בשוק זה, שיהוו נדבך חשוב תחת זרוע האנרגיה המתחדשת בקבוצת אשטרום.
"שוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב הינו שוק הנהנה מתהליכי צמיחה מהירה, והמצוי בשלבי מעבר לאנרגיה מתחדשת, מגמה הנתמכת על ידי מדיניות ממשל ביידן להפחתת פליטות פחמן ב-50% עד 2030. קבוצת אשטרום מביאה עימה ניסיון רב בתחומי היזמות, ניהול והקמה של פרויקטים ברחבי העולם, והעיסקה הנוכחית משתלבת היטב עם יכולות מוכחות אלה. אנו רואים בתחום פעילות האנרגיה המתחדשת כמנוע צמיחה נוסף וסינרגטי לפעילות הקיימת של הקבוצה בישראל ובחו"ל, וממשיכים לבחון עיסקאות נוספות בתחום זה".
אשטרום, היא מקבוצות הבנייה הגדולות בישראל, ההסכם עליו חתמה החברה כולל השקעה צפויה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בפרויקטים פוטו-וולטאים. מזכר ההבנות בין הצדדים מדבר על פרויקטים בהספק מצרפי של כ-500 מגה-וואט אשר נכון למועד זה היזם מחויב בבלעדיות לגורם אחר ושיתוף הפעולה ביחס אליהם כפוף לסיום הבלעדיות של היזם מול הגורם האחר.
בהתאם למזכר ההבנות, ההחזקה בפרויקטים המשותפים לאשטרום ולחברת קנלוב אנרגיה מתחדשת תבוצע באמצעות תאגיד ייעודי שיוקם לשם כך. איתור, פיתוח ורישוי הפרויקטים יבוצע על ידי היזם המקומי, המתמחה, כאמור, בייזום פרויקטים פוטו-וולטאים, והתמורה תשולם על פי אבני הדרך המוסכמות במזכר ההבנות. המימון הנדרש לטובת פיתוח הפרויקטים, לרבות ההון העצמי הנדרש, יועמד על ידי השותפים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה