השוק

זו רשת בתי הקולנוע שמבטיחה: נקבל ביטקוין עוד השנה

מנכ"ל AMC, שהפכה ב-2020 לאחת ההשקעות החביבות על קהל משקיעי הקריפטו, הכריז כי החברה תקבל בקרוב את המטבע הווירטואלי. הוא רק לא הסביר איך זה מסתדר עם כמה עובדות בסיסיות שכל סוחר קריפטו אמור להכיר
יאיר מור | 
אולם קולנוע פרטי (צילום freepik)
בהנחה שלא יהיה בקרוב סגר נוסף בארה"ב, רשת בתי הקולנוע המקומית הוותיקה AMC תאפשר לצופים לשלם על הכרטיסים ועל הפופקורן בביטקוין, כך הבטיח מנכ"ל החברה, אדם ארון, בשיחת המשקיעים שנערכה עם חשיפת הדו"ח הרבעוני של החברה לפנות בוקר לפי שעון ישראל. ארון הבטיח כי עד סוף השנה תהיה AMC ערוכה עם תשתית מערכות מידע שתאפשר את התשלום באמצעות המטבע הקריפטוגרפי, בנוסף לאפשרויות לשלם דרך הארנקים הסלולריים של אפל וגוגל.
האפשרות לשלם בביטקוין נועדה בבירור, ואף לפי הודאתו של ארון, לקרוץ למשקיעים החדשים של החברה – שעשרות רבות מהם השתתפו בשיחת המשקיעים בה הוכרז המהלך. מדובר על אנשים מהשורה, שהשקיעו במניות החברה בקיץ שעבר, כאשר משבר הקורונה איים למוטט אותה ובפורום WallStreetBets באתר הקהילות Reddit פורסמו קריאות למשתמשי אפליקציות למסחר במניות לקנות את מניות רשת בתי הקולנוע, כמו גם אלו של רשת חנויות המשחקים GameStop שעמדה גם היא בפני קריסה.
המנכ"ל ציין בשיחה כי בשנה האחרונה, מאז שחוג משקיעי החברה שלו התמלא משקיעים קטנים יחסית שסוחרים בקריפטו, הוא נאלץ ללמוד על המטבע "יותר מכפי שלמדתי אודותיו בעשור הקודם", ועתה הוא תומך בשימוש בו. לעומת זאת, דרישות אחרות של אותו קהל, כמו להשקיע בהפקות סרטי מקור או בקולנועי "דרייב-אין", נתקלו בפסילה מוחלטת מצידו, ושאלה על אפשרות להשקעה במוצרי צריכה קיבלה תשובה לא מחייבת.
למרות הבשורה, יש פרט קטן שארון שכח כנראה לקחת בחשבון: כל פעולת העברה של ביטקוין כרוכה בתשלום העמלה, וכרגע היא עומדת על בין 2 ל-2.5 דולר – רבע ממחיר כרטיס לסרט בקולנועי החברה. יותר מכך, פעמים רבות בשנה האחרונה כבר עמדה העמלה הזו על עשרות דולרים – מה שאומר שבהחלט אפשרי שעמלת הפעולה על הזמנת זוג כרטיסים, זוג כוסות משקה ודלי פופקורן תהיה גבוהה יותר ממחירם של כל הפריטים הללו יחד.
עם או בלי מחשבה על הפרטים הקטנים, הדו"ח הרבעוני של החברה, שכלל מלבד ההבטחה הנועזת גם נתונים כספיים מעודדים – הכנסות של 444 מיליון דולר לעומת 18.9 מיליון לפני שנה וצמצום של ההפסד נטו מ-561 מיליון ל-349 מיליון דולר – שלח את המניה בכיוון מעלה, תחילה בכמה אחוזים בודדים בשעות המסחר האחרונות בוול-סטריט, ולאחר שעות המסחר כמעט 10%. עם זאת, זה עוד כלום לעומת העלייה המטאורית של המניה בשנה האחרונה, שהסתכמה בכמעט 1,500%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה