השוק

אדידס תמכור את ריבוק בהפסד של 1.4 מיליארד דולר

חברת הלבשת הספורט הגרמנית רכשה את מותג הנעליים לפני 15 שנה ב-3.8 מיליארד דולר. כעת היא מוכרת אותה תמורת 2.5 מיליארד לקבוצת אותנטיק ברנדס
מערכת ice | 
קספר רורסטד (צילום unsplash,pexels, מסך CNBC)
אחרי 15 שנה של ניסיונות, השידוך של ריבוק לאדידס קיבל את החותמת הסופית שלו כי הוא נכשל לאחר שחברת הלבשת הספורט הגרמנית מכרה את מותג ההנעלה במחיר הפסד. המותג הכושל נרכש ע"י אדידס ב3.8 מיליארד דולר וכעת לאחר אין ספור ניסיונות שנעשו למיתוג מחדש של החברה היא נמכרת ב-2.5 מיליארד דולר בלבד לחברת Authentic Brands האמריקאית שמאגדת בתוכה בין היתר את המותג  Forever 21 לצד מותגים נוספים.
העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של שנת 2022 כשאדידס תקבל את רוב הסכום במזומן. אותנטיק ברנדס כבר רכשה בעבר מספר מותגי אופנה פושטי רגל כמו Aeropostale, Brooks Brothers, ו-Forever 21 המוכר יותר לציבור הישראלי, והגישה מסמכים להנפקה בחודש שעבר.
אדידס כאמור רכשה את ריבוק בשנת 2006 תמורת הסכום האסטרונומי של 3.8 מיליארד דולר במטרה להרחיב את נתח השוק שלה בארה"ב ולהתחרות עם חברת נייקי בשוק הביתי שלה. באותה התקופה המותג עשה חיל. בין היתר באותן שנים ריבוק הייתה המלבישה הראשית של ליגות ה-NBA וה-NFL האמריקאיות ואף הלבישה את ליברפול האנגלית, אולם בשנים האחרונות המותג ירד מנכסיו. על הכוונה למכור את ריבוק אדידס הודיעה כבר בדצמבר האחרון, בין היתר בכדי לפנות תקציב שיעזור לה להתמקד במטרות הבאות של החברה - חיזוק המותג שלה בשוק לבוש הספורט הגלובלי.
בסוף 2020  הנתונים הראו כי נתח השוק של ריבוק היה כ-7% בלבד בסך מכירותיה של החברה הגרמנית באותה השנה, מה שהיווה ירידה של 11% בסך הכל בעשור האחרון. בשנת 2010 לצורך העניין נתח המכירות של ריבוק באדידס תפס כ-18% מסך כל המכירות והירידה הזו הראתה ככל הנראה שריבוק לא מצליחים לעמוד בקצב של אדידס, מה שככל הנראה דחף עוד יותר לביצוע העסקה. עבור קבוצת אותנטיק ברנדס מדובר בעסקה שיכולה להעמיק את הכח שלה בשוק הקמעונאות האמריקאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה