השוק

לוויתן הכפיל מכירות; אבו: "שילמנו למדינה 15 מיליארד שקל"

דלק קידוחים תצמצם את החוב ותרכוש אג"ח שלה ב-100 מיליון דולר; דלק קידוחים: ב-8 השנים האחרונות שילמנו לקופת המדינה 15 מיליארד שקל כתמלוגים ומסים
ניצן כהן |  1
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים)
דלק קידוחים שעומדת לקראת תקופה מעניינת במיוחד במסגרתה היא אמורה לשנות את מבנה ההתאגדות שלה משותפות מוגבלת לחברה בע"מ, סיימה רבעון מצויין. השותפות קיבלה החלטה מעניינת לא פחות והיא לצמצם את החוב הענק שלה והודיע על רכישה עצמית של אג"ח בהיקף כספי כולל של 100 מיליון דולר.
מנתוני דלק קידוחים עולה כי הרווח הנקי ברבעון השני גדל פי 3.5 ל-122 מיליון דולר, לעומת כ-35 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2020. העלייה נובעת בעיקר מגידול במכירות הגז הטבעי ממאגר לוויתן, שהסתכמו במהלך הרבעון בלבד בכ-2.8 BCM, לעומת כ- 1.4 BCM ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי מפעילות לוויתן זינק לעומת הרבעון המקביל והוא עומד על כ-85 מיליון דולר, לעומת כ-5 מיליון דולר אשתקד. הרווח הנקי מפעילות תמר ברבעון זה עומד על כ-37 מיליון דולר לעומת כ-30 מיליון דולר ברבעון המקביל.
ההכנסות ברבעון השני הגיעו ל-222 מיליון דולר לעומת כ-114 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2020. עלייה של כ-98%. הפקת הגז הטבעי  ממאגרי לוויתן ותמר הגיעה במהלך החודשים האחרונים לרמת הפקה מקסימלית ולניצול מלא של התשתית הקיימת.
ההפקה מלוויתן, ממשיכה לעלות בעיקר בשל העובדה שמאגר תמר מתקרב לקצה גבול יכולת ההפקה שלו מה שמשפיע באופן מהותי על הכנסות דלק קידוחים. כלל ההכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט בחציון הראשון של שנת 2021 עומד על כ-438 מיליון דולר, לעומת הכנסות החציון הראשון של שנת 2020 שהסתכמו בכ-256 מיליון דולר. עליה של 71%.
מדלק קידוחים נמסר כי בשמונה השנים האחרונות שולמו לקופת המדינה כ-15 מיליארד שקלים תמלוגים ומיסים הודות להפקת הגז מתמר ומלוויתן. מדובר בתשלומי תמלוגים ומיסים שהועברו לקופת המדינה החל משנת 2013– לא כולל תשלום היטל שישנסקי.
בנוסף, לקראת סוף שנת 2020 החל מאגר תמר לשלם את היטל שישנסקי בהתאם להוראות החוק, והוא מעביר מדי חודש לקרן העושר הייעודית תשלומי מקדמות של עשרות מיליוני שקלים. יצויין כי היקף התשלומים על-פי ההיטל צפוי לגדול משמעותית בתקופה הקרובה.
החל מתחילת השנה ועד תאריך הדוחות הכספיים שילמה דלק קידוחים למדינת ישראל תמלוגים בהיקף של  כ-200 מיליון ש"ח בגין פעילותה.
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: ״זהו העשור של דלק קידוחים. התזרימים הצפויים ממאגר לוויתן יאפשרו למשקיעים שלנו ליהנות הן מתשואת דיבידנד והן מצמיחה כתוצאה מהרחבת הפעילות. נדירות החברות במשק הישראלי הנהנות מתזרימי מזומנים ריאליים ונזילות כזאת לטווח ארוך. גז טבעי יהיה הדלק המרכזי במשק הישראלי בטווח הנראה לעין. העלייה המהותית בביקושים לחשמל כתוצאה ממעבר לרכבים חשמליים, הפסקת הייצור בפחם וחשמול הרכבת יגרמו להגדלת הביקושים לגז טבעי גם בהינתן כניסה מאסיבית של אנרגיות מתחדשות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לוויתן הכפיל מכירות; אבו: "שילמנו למדינה 15 מיליארד שקל
    רות 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שילמתם למדינה 15 מיליארד שקל"? לא לדאוג הממשלה הנוכלת תשלם עים זה את מס עבאס , תשלימו את החסר ל- 53 מילארד שקל לעבאס בכדי שלא יהייה מבואס .
    סגור