השוק

פחות משנה אחרי ההנפקה, הכנסות יומן אקסטנשס כמעט נמחקו

דו"ח קשה מפרסמת היום יצרנית הרובוטים לתחום הרפואה וזאת פחות משנה אחרי שהנפיקה לפי שווי של יותר מ-500 מיליון שקל, החברה נסחרת היום בכמעט מחצית משווי ההנפקה
ניצן כהן |  1
ירידות בבורסה (צילום Pixabay)
בשנה שעברה הייתה זו יומן אקסטנשנס שתפסה את הכותרות כאחת ההנפקות המבטיחות של השנה, החברה קיבלה שווי של 160 מיליון דולר שבשקלים מדובר בשווי של יותר מ-510 מיליון שקל, היום, 10 חודשים בלבד אחרי ההנפקה, החברה נסחרת לפי שווי של 234 מיליון שקל, כמעט חצי מהשווי בהנפקה.
לא היינו נדרשים לסיפור הזה, למרות שהוא דורש בדיקה, אלמלא פרסמה החברה דו"חות כספיים קשים בהם שורת ההכנסות כמעט והתאפסה כשבמקביל לדו"ח הקשה, החברה פרסמה אזהרת רווח.
המספרים: יומן סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות ש ל1.1 מיליון דולר בלבד, וזאת לעומת הכנסות של 18 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020. אם היינו מצפים שהוצאות ההנהלה יקטנו בהתאם, הרי שבמחצית הרשאונה של השנה הן זינקו ליותר מ-7.8 מיליון שקל לעומת הוצאות של 2.3 מיליון שקל ונזכיר, בשנה שעברה ההכנסות היו גבוהות לעין ערוך יותר מההכנסות במחצית הזו של השנה.
ההפסד התפעולי של החברה זינק ל-27.8 מיליון שקל לעומת 11 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020. 
במקביל לדו"ח הקשה פרסמה החברה אזהרת רווח ולטענתה חברת ההפצה באירופה נתקלה בקשיים בהפצת המוצר שלה (רובוטים שמיועדים חדרי ניתוח) נתקלה בקשיי הפצה ביבשת ולכן החברה התעכבה באופן משמעותי בהוצאות התוכנית האסטרטגית לפועל, מה שגרם לירידה החדה בהכנסות ותגרום, ככל הנראה לירידה משמעותית בהכנסות במחצית השניה של השנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי קרנות הפנסיה שהשקיעו בהנפקה ללא בדיקה מספקת? (ל"ת)
    רועה חשבון 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור