השוק

דוחות דיפלומט: זינוק של 50% ברווח הנקי

הכנסות החברה עלו ברבעון החולף ב-14% לרמה של 708 מיליון שקל; הרווח התפעולי של החברה התייצב על כ-6% מהמכירות; המניה צנחה בשלושת החודשים האחרונים בכ-17%
ניצן כהן | 
נעם וימן (צילום קרן בן ציון)
דיפלומט, אחת היבואניות הגדולות בישראל אם לא הגדולה שבהן, סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 708 מיליון שקל, עלייה של 14% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות בכ-620 מיליון שקל.
שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ-6%, בהשוואה לכ-4.4% (בנטרול השפעות חד פעמיות) ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-4.7% ברבעון המקביל אשתקד – כתוצאה משיפור ברווח הגולמי ומפעולות שנקטה החברה לצמצום הוצאותיה. הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון עלה בכ-53% לכ-29.2 מיליון שקל לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
בחודש שעבר, חתמו  דיפלומט והחברה לנכסי קיסריה על הסכם שכירות והקמה של מרכז לוגיסטי בקיסריה. דיפלומט צפויה להשקיע סכום של כ 270 מיליון שקל במערכות אוטומציה, מידוף וניהול מלאי חכמות וזאת במטרה לתמוך בגידול בהיקפי הפעילות של החברה בשנים הבאות ולתרום לחיסכון משמעותי בהוצאות התפעול. 
נעם וימן, מנכ"ל דיפלומט: "אנחנו מסכמים את הרבעון השני עם שיפור משמעותי בתוצאות, הן ביחס לרבעון הקודם והן ביחס לרבעון המקביל אשתקד, המתבטא בצמיחה בהכנסות, שיפור ברווח הגולמי ושיפור משמעותי ברווחיות התפעולית, בין היתר, בזכות הפעולות המתמשכות בהן נקטנו לצמצום ההוצאות התפעוליות.
"הגידול בהיקפי הפעילות של החברה השפיע גם על הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עם גידול של כ-53% ברווח הנקי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש שעבר חתמנו על הסכם שכירות למשך 25 שנה למרלו"ג חדש שיוקם בקיסריה. במרלו"ג זה אנו צפויים להשקיע כ-270 מיליון שקל ולהפוך אותו למרלו"ג המתקדם מסוגו בישראל על בסיס מערכות אוטומציה, מידוף וניהול מלאי חכמות, שיתמוך ביכולתנו להגדיל את היקפי הפעילות של החברה במהלך השנים הבאות, תוך תרומה לחיסכון בהוצאות התפעול. בימים אלה, אנו בוחנים הזדמנויות לפיתוח מנועי הצמיחה במגוון רחב של תחומים, בדרך של כניסה לקטגוריות חדשות באזורים בהם אנו פעילים ובדרך של התרחבות למדינות נוספות".
דיפלומט השלימה בחודש מרץ השנה את הנפקתה לראשונה לציבור (IPO) בבורסה בת"א.
פילוח פעילות החברה לפי אזורים גיאוגרפיים מלמד כי ההכנסות בישראל ברבעון צמחו בכ-19% לכ-416 מיליון שקל, בהשוואה לכ-349 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות בישראל נבעה בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד היקף המכירות היה מתון יחסית כתוצאה ממכירות מוגברות בחודש מרץ 2020 עם התפרצות נגיף הקורונה.
ההכנסות בדרום אפריקה ברבעון צמחו בכ-5% לכ-173 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והושפעו לחיוב מהפרשי תרגום של הראנד ביחס לשקל.
ההכנסות במדינות אחרות (גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין) צמחו בכ-13% לכ-120 מיליון שקל, בהשוואה לכ-106 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה צמיחה בהכנסות בכל אחת מהמדינות. 
הרווח הגולמי של החברה ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-20% לכ-149 מיליון שקל (כ-21% מההכנסות), בהשוואה לכ-124 מיליון שקל (כ-20% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה בעיקר מהצמיחה האמורה במכירות ומהשינוי בתמהיל המכירות.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-44% לכ-42 מיליון שקל (כ-6% מההכנסות), בהשוואה לכ-29 מיליון שקל (כ-4.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי ובשיעורו נבעה הן משיפור ברווח הגולמי והן משיפור בשיעור הוצאות התפעול (14.9% ברבעון לעומת 15.3% ברבעון המקביל אשתקד) וזאת כתוצאה מפעולות שנקטה החברה לצמצום הוצאותיה.
הרווח התפעולי מהפעילות בישראל ברבעון עלה בכ-47% לכ-28 מיליון שקל (כ-6.7% מההכנסות), בהשוואה לכ-19.7 מיליון שקל (כ-5.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי מהפעילות בדרום אפריקה ברבעון עלה בכ-28% לכ-7.4 מיליון שקל (כ-4.3% מההכנסות), בהשוואה לכ-5.8 מיליון שקל (כ-3.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי מהפעילות במדינות אחרות (גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין) עלה בכ-83% לכ-6.9 מיליון שקל (כ-5.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-3.8 מיליון שקל (כ-3.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה עלייה ברווח התפעולי בכל אחת מהמדינות. 
בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של דיפלומט ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-53% לכ-29.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח נבעה בעיקר מהצמיחה בהכנסות, מהשיפור ברווחיות הגולמית ומהפעולות שנקטה החברה לצמצום הוצאותיה התפעוליות וכן מעלייה בחלק הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות כתוצאה משינוי מבנה הבעלות עובר להנפקה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של שנת 2021 הסתכם בכ -27 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים שלילי של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בתזרים נבע בעיקר מהגידול האמור ברווח הנקי ומהשינויים בהון החוזר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה