השוק

דירוג מניות הבנקים: איזה בנק הניב את התשואה הטובה ביותר

חודש אוגוסט היה חודש מצוין למערכת הבנקאית ולהוציא בנק הפועלים שהודיע עוד קודם על חלוקת דיווידנד, הצטרפו אליו בחודש שעבר כל שאר הבנקים, מה שקרץ למשקיעים המוסדיים והזרים
ניצן כהן |  1
בנקים (צילום Magma Images)
שנת 2021 היא ללא ספק השנה של המערכת הבנקאית הישראלית (וגם האמריקאית). המערכת הבנקאית ביטלה מחיקה של מאות מיליוני שקלים שנמחקו בשנה שעברה כשהחשש ליציבות הכלכלית היה גבוה עד כדי שחייב את הפיקוח על הבנקים להורות למערכת הבנקאית לנקוט במדיניות אולטרא-שמרנית.
אם ביטול המחיקות הגדולות של השנה שעברה היה מאיץ לתוצאות הפנטסטיות של המערכת הבנקאית, הרי שבנק ישראל התיר למערכת לחזור לחלק דיווידנדים והם לקחו את ההיתר הזה בשתי ידיים וחזרו לחלק דיווידנדים משמעותיים.
נושא הדיווינדים הוא משמעותי מאוד למשקיעים המוסדיים הגדולים ולמשקיעים הזרים. אלה כמו גם אלה אינם אוהבים לדלג בין מניות אלא להיחשף לביצועי המקרו של הכלכלה דרך המערכת הבנקאית ולכן כשזו משלמת דיווידנדים היא הופכת אטרקטיבית עבורם והם הזרימו ביקושים למניות המערכת בחודש האחרון.
ניתן לראות בביצועי הבנקים בחודש אוגוסט כי הבנקים שבלטו החודש אלה הבנקים שלא הדביקו את קצב העליות במהלך השנה ועשו זאת בחודש שעבר. כך למשל הבנק הבינלאומי שנחשב לדומיננטי מאוד בתחום ההשקעות בשוק ההון אבל פחות בשוק הנדל"ן היה הבנק שהוביל את המערכת באוגוסט.
 
אחריו הציג ביצועים טובים בנק מזרחי שממשיך להיות דומיננטי בכל הנוגע לתחום המשכנתאות והנדל"ן וככל שהשוק הזה ממשיך לפרוח הרי שמזרחי ממשיך יחד איתו. במקום השלישי בביצועים הגיע בנק דיסקונט שסבל מתשואת חסר עד לא מכבר ואף הוא מדביק את הפערים. במקום הרביעי והחמישי נמצאים בנק הפועלים ולאומי כשבלאומי היה זה החודש בו התנגשו העובדים וההנהלה, מה שמשקיעים לא אוהבים וזה משמעותי למניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האם ניסית להשיג הלוואות מבנקים ללא הצלחה?
    Thomas Greg 09/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ניסית להשיג הלוואות מבנקים ללא הצלחה? צריך דחוף כסף כדי לצאת מהחובות? צריכים כסף להרחבה או להקמת עסק משלכם? אנו מעניקים הלוואות בכסף קשיח וכל סוג הלוואה אחר, בריבית הנעת בין 3%- 5%. אנו מעניקים הלוואות בפריסה ארצית, הנעים בין 3,000.00 ל- 100 מיליון דולר/פאונד/אירו. אנו מממנים 100% ועם LTV של 75% -85% ברכישת נכסים, השב לוואטסאפ זה: +447451280545 או דוא"ל: sllcapitaluk@gmail.com
    סגור