השוק

פרוסט & סליבן עם מחיר יעד של 52.1 שקל לבלנדר

מחיר היעד משקף לבלנדר מחיר הגבוה ב-140% ממחיר המניה בבורסה; "הפלטפורמה של בלנדר תערער את המונופול בשוק האשראי"
ניצן כהן | 
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום Miriam Alster פלש 90)
חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן (Frost & Sullivan) אישרה מחדש את מחיר היעד למניית בלנדר שעומד על 52.1 שקל. מחיר היעד מגלם לחברה שווי כלכלי של כ-383 מיליון שקל - שמשקף פוטנציאל אפסייד של כ-140% לעומת מחיר המניה בשוק.
בחברת המחקר ציינו, בין השאר, שהפלטפורמה הטכנולוגית של בלנדר צפויה לערער על המונופול הקיים בשוק האשראי, שבו שולטים הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בעיקר האשראי לצרכנים. עוד כתבו כלכלני פרוסט & סליבן שבלנדר נמצאת בשלב מתקדם של הליך הגשת בקשה לרישיון בנקאות מיוחד באירופה - Specialised Banking Licence.
"החברה התרחבה השנה למדינה אירופית חדשה ומשמעותית (פולין) ומתכננת להשיק את פעילותה בצ'כיה בשנה הבאה. עם קבלת הרישיון הבנקאי, תהיה לבלנדר גישה לשרת את כלל אזרחי האיחוד האירופי, שוק של למעלה מ-500 מיליון תושבים", ציינו בחברת המחקר".
בפרוסט אנד סאליבן הדגישו שהפיכתה של בלנדר לבנק דיגיטלי המספק שירותי פיקדונות והלוואות, "תאפשר צמיחה משמעותית של תיק ההלוואות  של החברה, הוזלה משמעותית של עלות המקורות וכן תמיכה בצמיחת הפעילות. כדי לתמוך בצמיחה זו, החברה מרחיבה את פעילות ה-Balance Sheet Lending  למדינות חדשות במרכז אירופה".
ביחס לפעילות בישראל, בפרוסט אנד סאליבן ציינו ש"לאחר שחתמה על הסכמים עם מאות קמעונאים, בלנדר נחשבת למובילה בתחום האשראי הצרכני הדיגיטלי בנקודות מכירה – BNPL (Buy Now Pay Later). בנוסף, בלנדר מרחיבה את פעילותה בתחום האשראי לרכישת רכב בישראל, הידוע בריכוזיות ובשולי הרווח הגבוהים שבו. כמו כן, החברה פועלת לגיוס כספים ממגוון מקורות שונים, ובכך להפחית את עלויות המימון שלה ולתמוך בצמיחתה".
בפרוסט אנד סאליבן הדגישו שהם "רואים בבלנדר הזדמנות מצוינת למשקיעים המבקשים להשקיע בחברות פינטק חדשניות, וספציפית בחברה המספקת שירותים לשוק הנמצא בצמיחה מואצת (שוק האשראי החוץ בנקאי). יתר על כן, החברה מתכננת להרחיב את שירותי הבנקאות הדיגיטלית שלה, בכדי למצות את מלוא פוטנציאל הצמיחה שלה בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה