השוק

אקזיט לאיתמר מדיקל: נמכרת לחברה יפאנית ב-538 מיליון דולר

המכירה מתבצעת לחברת זול היפאנית במחיר גבוה ב-50% ממחיר השוק של החברה; מניית איתמר מזנקת ב-50%; 60% מהחולים במחלות הקשורות לכלי הדם ולב סובלים מדום נשימה כששילוב הפתרונות של איתמר וזול אמור לשפר את הטיפול בהם
ניצן כהן | 
גלעד גליק (צילום יחצ)
אקדיט משמעותי לחברת איתמר מדיקל הישראלית. החברה שעוסקת בניתור והתראה של דום נשימה בקרב סובלים מבעיות קרדיולוגיות נמכרת לחברת זול מדיקל היפאנית ב-538 מיליון דולר.
על פי תנאי העסקה ZOLL Medical תרכוש במזומן את מלוא הון המניות של איתמר מדיקל במחיר 31 דולר עבור כל תעודת פיקדון (ADS), או 1.03 דולר (השווה לכ-3.31 שקלים) למניה רגילה של החברה. ההצעה במחיר של 31 דולר במזומן עבור תעודת פיקדון (ADS) משקפת פרמיה של 50.2% על מחיר ה- ADS של איתמר מדיקל בנאסד"ק.
עם השלמת העסקה, הפעילות הקיימות של חברת איתמר מדיקל תמשיך להתנהל ממשרדי ומעבדות החברה בקיסריה.     
איתמר מדיקל מתמקדת בפיתוח ומסחור של מכשירים רפואיים ופתרונות המסייעים באבחון הפרעות נשימה בשינה. המכשיר שפיתחה החברה מיועד לשימוש ביתי לאבחון הפרעות נשימה בשינה עבור חולים ובקרב מרכזים רפואיים. הפיתוח של החברה מחזיק באישור של ה-FDA וזוכה להכרה בינלאומית גוברת כאמצעי בטוח ויעיל עבור בדיקות ביתיות לאבחון דום נשימה בשינה.
למעשה הפיתוח של איתמר מדיקל קיבל משנה חשיבות עם התפרצות משבר הקורונה והמעבר לטיפולים ביתיים מרחוק ולכן ניתור והתראה על דום נשימתי במהלך שינה בבית חשוב מאין כמותו בתקופה הזו.
ככל הידוע, מחקרים הראו קשרים מורכבים בין דום נשימה חסימתי בשינה (OSA) ודום נשימה מרכזי בשינה (CSA) לבין מחלות קרדיווסקולריות. דום נשימה חסימתי בשינה קשור בגידול במספר האירועים ובהתקדמות של מחלת לב כלילית, אי ספיקת לב, שבץ ופרפור פרוזדורים, בעוד דום נשימה מרכזי בשינה קשור בהפרעות נשימה מלוות ביתר לחץ דם אשר עלולות לנבא אירוע של אי ספיקת לב ופרפור פרוזדורים, ולחזות בסבירות גבוהה תמותה בקרב חולים הסובלים מאי ספיקת לב. 
זול מדיקל עוסקת בפתרונות עבור חולים הסובלים ממצבים קשים של מחלות לב ריאה. ג'ון רנרט מנכ"ל זול אמר: "ההערכה כיום היא ש-60% מהחולים הקרדיווסקולאריים סובלים מדום נשימה בשינה, ומרביתם אינם מאובחנים. השילוב של זול מדיקל ואיתמר מדיקל יסייע באבחון של חולים נוספים אשר יזכו לטיפול בהפרעות נשימה בשינה. אנו מצפים לתרום לחיזוק שיתוף הפעולה בין תחומי הקרדיולוגיה ורפואת השינה".     
"מההתקשרות הראשונית להקמת איתמר ועד היום חלפו מעל ל-25 שנה. מעל ל-1,150 מחקרים פורצי דרך פורסמו בספרות המקצועית שהובילו להצלת חיים ולפיתוח תרופות פורצות דרך". אמר ד"ר גיורא ירון, ממייסדי החברה ויו"ר מיום היווסדה ועד היום.
גלעד גליק, נשיא ומנכ"ל איתמר אמר: "אנו נרגשים לשלב כוחות עם זול מדיקל, חברה בינלאומית המספקת פתרונות העונים לצורך של הקרדיולוגים והמטופלים שלהם. השילוב שבין הטכנולוגיות ופתרון הרפואה הדיגיטלית לדום נשימה בשינה של איתמר מדיקל עם הנוכחות של זול מדיקל יסייע ויאיץ את המאמץ שלנו בקידום רפואה ביתית לדום נשימה בשינה ויתמוך באבחון של חולים שאינם מאובחנים ואינם מטופלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה