השוק

עסקת ענק לבנק מזרחי: מכרה נכסים בחצי מיליארד שקל

מנכ"ל מבנה דוד זבידה הודיע היום לרשות לניירות ערך על הסכמות עם בנק מזרחי להעברת הזכויות על נכסי הבנק בסכום של כחצי מיליארד שקלים
שירה יום טוב |  2
דוד זבידה, משה לארי (צילום מתוך אתר קבוצת מבנה, יחצ/ אבשלום ששוני, מערכת ice)
מנכ"ל קבוצת מבנה, דוד זבידה הודיע היום (שלישי) לרשות לניירות ערך על רכישת זכויות בנכסים מרכזיים של בנק מזרחי טפחות בתל אביב. הנכסים שנכללו בעסקה כוללים את בניין ההנהלה של בנק איגוד לישראל בע"מ ברחוב אחוזת בית בתל אביב, בניין משרדים ברחוב לינקולן בתל אביב, וסניף תל אביב ראשי של בנק איגוד ברחוב אחד העם בתל-אביב.
המחיר ששילמה קבוצת מבנה עבור רכישת הזכויות בנכסים מסתכמת על סך של 530 מיליון שקלים, כשאת התמורה בגין הזכויות על הנכסים תשלם מבנה על ידי החברה בהתאם לתנאי תשלום  בסך של  מהתמורה במועד חתימת הסכמי המכר בין החברה למוכרות, כאשר סכום זה יממומן מהונה העצמי של מבנה. 90% הנותרים מהסכום ישולמו בסמוך למועד מסירת החזקה בנכסים אשר נקבע בחודש ינואר 2022. מזרחי טפחות תגרוף בסופו של דבר מהעסקה רווח נאה של 200 מיליון שקלים.
לפי הסכם הרכישה נכסי המקרקעין שיעברו לידי מבנה ימשיכו לשמש את בנק מזרחי ויושכרו למוכרות או לחברה קשורה להן לתקופות משתנות של עד 23 שנים ויחד עם חתימת הסכמי מכר פרטניים ייחתמו הסכמי שכירות בין הצדדים. סך דמי השכירות השנתיים בגין נכסי הנדל"ן שיושכרו כפי שסוכם בין הצדדים צפוי להסתכם בכום של כ-25 מיליוני ש"ח.
דודו זבידה מנכ"ל מבנה נדל"ן ציין, "רכישת נכסי בנק מזרחי מהווה מהלך אסטרטגי עבור קבוצת מבנה לאור מיקומי הפריים בלב ליבה של ת"א. נוכחותנו בנכסים אלה תחזק מאוד את הפורטפוליו של החברה בעיר ותמקם אותנו, לראשונה, גם במרכזה. אנו רואים בבנק המזרחי שותף אמיתי לדרך ומערכת היחסים הטובה שנוצרה תמשיך גם בעתיד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפי מה שפורסם החזר השקעה ימשך יותר מ 20 שנה
    לילי 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחשב הרבה במושגים של נדל"ן מסחרי , לא דווח האם ניתן להשביח את הנכסים , עסקה מורכבת ובעיתית
    סגור
  • 1.
    עסקה גרועה של מבנה
    ניר 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשואה נמוכה ,מבני משרדים ישנים עם הוצאות אחזקה יקרות , עסקה מצוינת למזרחי !
    סגור