השוק

בזוס ממשיך לספוג אש: מי המנהיג שדרש שישלם?

לקראת הפגישה ביניהם במהלך היממה הקרובה, בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה, טען כי יבקש ממייסד אמזון להתחיל לשאת בעול המס, כאחד האנשים העשירים בעולם, בהמשך לדברים שנשא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
כפיר אדר | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס, pexels)
אחרי שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר חד משמעית כי יפעל לכך שמיליארדרים ותאגידי ענק יתחילו להשתתף בעול המס בצורה ניכרת, גם ראש הממשלה של בריטניה בוריס ג'ונסון אמר שיגיד לג'ף בזוס כי אמזון צריכה לשלם את חלקה ההוגן במסים במדינה כאשר השניים ייפגשו במהלך היום (שני) יחד.
הוא גם יגיד ליו"ר אמזון להתייחס לסטנדרטים של עבודה עבור עובדים בבריטניה. הוא שוחח עם כתבים בדרך לשדה התעופה, משם ימריא לארה"ב, ואמר שהוא גם יברך את בזוס: "על יוזמת היערות המאסיבית שלו, הוא משקיע סכומי עתק בנטיעת עצים ברחבי העולם".
ג'ונסון התייחס גם לאופן שבו בריטניה מבקשת להחליק את המתחים עם צרפת ומשבר האנרגיה הנובע מעליות מחירי הגז. אמזון הייתה יעד המאמצים של מדינות המבקשות לבצע שיפוץ של מערכת מס החברות הבינלאומית. ביוני קובעי המדיניות העולמיים בנו את תוכנית המס הבינלאומית שלהם כדי לוודא שענקית המסחר האלקטרוני נכללת. שולי הרווח של החברה מתחת לרף המוצע של 10% שיעניקו למדינות אחרות זכויות לגבות הכנסות.
בחודש יולי, בסיבוב שיחות שערך הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי, המדינות דחפו לשיטת מס בינלאומית מאוזנת יותר, קביעת שיעור מס מינימלי לחברות והקמת משטר חדש לחלוקת המיסים המוטלים על רווחי חברות רב לאומיות. אמזון הודיעה בחודש מאי כי היא מתכננת להעסיק 10,000 אנשים נוספים בבריטניה, מה שמעלה את סך כל העובדים במדינה עד 55,000 עד סוף 2021 והופך את החברה לאחת המעסיקות הגדולות הבודדות שהוסיפו מקומות עבודה במהלך המגיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה