השוק

זה סכום העתק שבזוס הבטיח לתרום למאבק בשינויי האקלים

מייסד אמזון הבטיח להעניק השנה מענקים בגובה מיליארד דולר לתמיכה במאמצים לשימור. ההתחייבות היא חלק מההבטחות של קרן Earth Bezos לתרום בסך הכל 10 מיליארד דולר למדענים וארגונים הפועלים לטיפול בשינויי האקלים. הקרן תתמוך במאמצים בנושא שיקום נוף ותחבורה של מערכת מזון
כפיר אדר |  1
ג'ף בזוס (צילום פייסבוק)
במהלך הפגישה שלו עם ראש ממשלת בריטניה ומובילים נוספים בענף הקיימות והגנת כדור הארץ משינויי האקלים, מייסד אמזון ואחד האנשים העשירים בתבל, ג'ף בזוס, הבטיח אמש (שני) להעניק במהלך השנה מענקים בגובה של מיליארד דולר תוך התמקדות במאמצי השימור.
ההתחייבות מגיעה באמצעות קרן Bezos Earth, שהקים מייסד ויו"ר אמזון בשנת 2020 כדי לממש את התחייבותו ל-10 מיליארד דולר למאבק בשינויי האקלים. קרן 'בזוס כדור הארץ' התחייבה לתרום כמיליארד דולר בשנה לפעילים, מדענים וקבוצות אחרות הפועלות לטפל במשבר האקלים בעולם, במטרה להוציא 10 מיליארד דולר עד 2030.
 
בעקבות ההתמקדות השנה בשימור, מסרה הקרן כי בשנים הקרובות היא מתכוונת לתמוך במאמצים סביב שיקום נוף והובלת מערכות מזון. סבב המענקים האחרון ישמש ל"ליצור, להרחיב, לנהל ולפקח על אזורים מוגנים ושמורים", נמסר מהקרן Bezos Earth. ראשית, הקרן מתכוונת להתמקד באגן קונגו במרכז אפריקה, באזור האנדים הטרופיים ובאוקיינוס ​​השקט הטרופי, כולם תחומים מרכזיים למגוון הביולוגי ולמניות הפחמן, או לכמות הפחמן המאוחסן בצמחייה, קרקעות ואוקיינוסים.
"עולם הטבע אינו טוב יותר היום מאשר היה לפני 500 שנה, כשנהנינו מיערות לא פגומים, נהרות נקיים והאוויר הבתולי של העידן הטרום-תעשייתי", אמר בזוס בהצהרה. "אנו יכולים וחייבים להפוך את החריגה הזו". עדיין לא ידוע אילו ארגונים יקבלו את המענקים. המתנות יקבלו עדיפות באזורים שבהם קהילות מקומיות וילידים הם מוקד עיקרי של תוכניות שימור, בין היתר שיקולים, אמרה קרן כדור הארץ של בזוס.
בתחילת החודש אמרה הקרן כי היא תעביר 203.7 מיליון דולר עד סוף השנה לארגונים המקדמים את צדק האקלים, בין היתר. זאת לאחר שהעניקה בשנה שעברה 791 מיליון דולר למענקים ל-16 ארגונים, כולל הקרן העולמית לחיות בר, המועצה להגנת משאבי הטבע ושמירת הטבע.
בזוס עצמו העלה ציוץ לאחר הפגישה וכתב: "חילופי רעיונות טובים בנושא שינויי אקלים עם תשוקה רבה סביב שימור ושיקום עולם הטבע. אולי הייתה גם שיחה צדדית על מי יותר טוב - אסימוב או קלארק. המפגש היה שימושי ומהנה. תודה, בוריס ג'ונסון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מזג האוויר
    דבורה 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יתגמלו את כל האנשים שמשתמשים במזגנים, המחממים את החוץ , התרומה לש ור על כדור הארץ. תהיה משמעותית.
    סגור