השוק

אמזון עומדת להתחרות בפוקס, קסטרו וזארה

ענקית הקניות ברשת מתכננת למכור בגדים בחנויות עתידניות, שבהן הבגדים יגיעו לחדרי המדידה בלי שהקונים יצטרכו לחפש שעה את המידה הנכונה ולסחוב אותה איתם דרך כל החנות
יאיר מור | 
קניות בחנות בגדים (צילום unsplash)
אחרי שגרמה לנו להתחיל להזמין כמעט כל דבר דרך הרשת, עכשיו מתכוונת אמזון לעשות את ההיפך מזה ולשנות את איך שאנחנו קונים בגדים בחנות, כך לפי דיווח של העיתון וול-סטריט ג'ורנל.
לפי העיתון, ענקית המסחר ברשת מתכוננת לפתוח חנויות כלבו, שיכללו מחלקות בגדים שיעבדו במתכונת שמעולם לא ראינו בעבר: לקוחות שייכנסו לחנות יוכלו לבחור לעצמם בגדים על ידי סריקת קוד QR דרך מצלמת הטלפון, להזמין אותם לחדר המדידה, ועובדי החנויות או רובוטים ייעודיים יביאו את הבגד הנבחר במידה הרצויה אל חדר המדידה.
גם לאחר ההגעה לחדר המדידה, ייהנו הלקוחות מהמשך חוויית הקנייה העתידנית: אם המידה או העיצוב לא מוצאים חן בעיניהם, הם לא יצטרכו להחליף אותם בעצמם. במקום זה, מסך מגע בכל תא יאפשר להם להזמין את אותם בגדים בגדלים וצבעים שונים, ואף ימליץ להם על בגדים דומים לאלו שהם אוהבים, כדי שלא יצטרכו להמשיך להסתובב בחנות בעצמם. כל בגד שיזמינו יובא לתא על ידי העובדים או הרובוטים, דרך פתח שאינו חושף אותם לעיני העובדים והקונים האחרים, כך שלא צריך להתלבש לאחר כל מדידה.
מחלקות הבגדים הללו צפויות להיות חלק מרשת חנויות כלבו חדשות שאמזון עומדת לפתוח בקרוב, לפי דיווח של הוול-סטריט ג'ורנל מהחודש שעבר. החנויות, שכרגע מוקמות ברחבי ארה"ב, קטנות יחסית לחנויות כלבו מתחרות – שטחן הממוצע כ-2,800 מ"ר – אך הן צפויות להיות יעילות יותר, כנראה בזכות טכנולוגיות כמו אלו שיאפשרו להחזיק פחות בגדים בתצוגה (משום שלא צריך כל בגד בכל המידות והצבעים על הקולבים) ויותר במחסנים.
הג'ורנל מציין כי בחנויות הללו יימכרו מוצרים ממותגים של אמזון עצמה, לצד מותגים מוכרים שהחברה תגיע איתם להסכמה לגבי מכירתם בחנויותיה.
לאחר הפרסום, עלתה מניית אמזון ביום המסחר בוול-סטריט בכ-0.6% לאזור 3,360 דולר, ושווי השוק של החברה עומד על 1.705 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה