השוק

בזוס חשף: איך התחושה לראות את כדור הארץ מהחלל?

לאחר שהבטיח ביום שני להעניק השנה מענקים של מיליארד דולר לתמיכה במאמצים סביב שימור, בעלי בלו אוריג'ין ומייסד אמזון שיתף: "הטבע הוא מערכת התמיכה בחיים שלנו וזו מערכת שבירה, לראות את כדוה"א מלמעלה משנה את נקודת המבט" וגם: למה ישמשו המענקים שיחלק?

כפיר אדר |  1
ג'ף בזוס (צילום Blue Origin)
ג'ף בזוס הבטיח ביום שני להעניק השנה מענקים של מיליארד דולר תוך התמקדות במאמצי השימור. ההתחייבות הגיעה באמצעות קרן Bezos Earth, שהקים מייסד ויו"ר אמזון בשנת 2020 כדי לממש את התחייבותו ל-10 מיליארד דולר למאבק בשינויי האקלים. קרן בזוס כדור הארץ התחייבה לתרום כמיליארד דולר בשנה לפעילים, מדענים וקבוצות אחרות הפועלות לטיפול במצוקת האקלים בעולם, במטרה להוציא 10 מיליארד דולר עד 2030.
"הטבע הוא מערכת התמיכה בחיים שלנו וזו מערכת שבירה", אמר בזוס באירוע בניו יורק. "נזכרתי בזה רק ביולי הקרוב כשהמראתי לחלל עם Blue Origin. שמעתי שראיית כדור הארץ מהחלל משנה את נקודת המבט של העולם, אבל לא הייתי מוכנה עד כמה זה יהיה נכון".
סבב המענקים האחרון ישמש כדי "ליצור, להרחיב, לנהל ולפקח על אזורים מוגנים ושמורים", נמסר מהקרן Bezos Earth. ראשית, הקרן מתכוונת להתמקד באגן קונגו של מרכז אפריקה, באזור האנדים הטרופיים ובאוקיינוס ​​השקט הטרופי, כולם תחומים מרכזיים למגוון הביולוגי ולמניות הפחמן, או לכמות הפחמן המאוחסן בדברים כגון צמחייה, קרקעות ואוקיינוסים.
"עולם הטבע אינו טוב יותר היום מאשר לפני 500 שנה, כשנהנינו מיערות לא פגומים, נהרות נקיים והאוויר הבתולי של העידן הטרום-תעשייתי", אמר בזוס בהצהרה. "אנו יכולים וחייבים להפוך את החריגה הזו."
בזוס התפטר כמנכ"ל אמזון ביולי, מסר את המושכות לידי בוס הענן לשעבר אנדי ג'סי ועבר לתפקיד יו"ר ההנהלה. כעת צפוי בזוס להשקיע יותר זמן ביוזמות כמו קרן כדור הארץ וחברת החלליות שלו, שהשיקה אותו לקצה החלל ביולי. עדיין לא ידוע אילו ארגונים יקבלו את המענקים. המתנות יקבלו עדיפות באזורים שבהם קהילות מקומיות וילידים הם מוקד עיקרי של תוכניות שימור, בין היתר שיקולים, אמרה קרן כדור הארץ של בזוס.
בתחילת החודש אמרה הקרן כי היא תעביר 203.7 מיליון דולר עד סוף השנה לארגונים המקדמים את צדק האקלים, בין היתר. זאת לאחר שהעניקה בשנה שעברה 791 מיליון דולר למענקים ל -16 ארגונים, כולל הקרן העולמית לחיות בר, המועצה להגנת משאבי הטבע ושמירת הטבע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין מה טביעת הרגל הפחמנית של טיסות לחלל (ל"ת)
    הממ 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור