השוק

טסלה השקיעה 2.6 מיליארד דולר ונכשלה: ההימור הגרוע של מאסק

חמש שנים עברו מאז שרכשה טסלה את SolarCity, ששייכת לשניים מבניו דודיו של המייסד של ענקית הרכב, תמורת סכום עתק, אך העסק הסולארי לא המריא למרות השקה מפוצצת ותקוות גדולות. אך מאז השידוך כשל והעסק הפסיד כסף מדי רבעון
כפיר אדר |  5
אילון מאסק, לוחות סולאריים (צילום ויקיפדיה, pexels)
חמש שנים עברו מאז שרכשה טסלה של אילון מאסק את SolarCity תמורת כ-2.6 מיליארד דולר. כדי לשכנע את בעלי המניות לאשר את העסקה, אילון מאסק אירח אירוע מרהיב בהוליווד, שם החזיק רעף גג מבריק, שלדבריו היה פאנל סולארי ממוזער.
SolarCity נוסדה בשנת 2006 על ידי בני הדודים של מאסק, פיטר ולינדון ריב. הוא נתמך על ידי מאסק ששימש כיו"ר הדירקטוריון הן בטסלה והן ב-SolarCity. חברת התעופה והחלל של מאסק, SpaceX, רכשה גם היא אג"ח סולאריות בשווי עשרות מיליוני דולרים.
"המטרה היא לגרום לגגות סולאריים שנראים טוב יותר מגג רגיל, לייצר חשמל, להחזיק מעמד זמן רב יותר, לקבל בידוד טוב יותר, ולמעשה יש להם עלות מותקנת שהיא פחות מגג רגיל בתוספת עלות החשמל. למה שתקנה עוד משהו?", מאסק אמר באירוע המדובר באוקטובר 2016. אולם, לאחר שהעסקה בוצעה, כמות ההתקנות החדשות של טסלה-סולארסיטי צנחו.
ברבעון הרביעי של 2017 דיווחה טסלה על ירידה של 43% בפריסות סולאריות בהשוואה לרכישת SolarCity. החברה איבדה בסופו של דבר את מעמדה המוביל בשוק בשנת 2018 וכעת היא מרחפת סביב 2% משוק הסולארי למגורים, על פי ווד מקנזי. ברבעון הראשון והשני של 2021 התקינה טסלה 92 ו-85 מגה-ואט סולאריים בהתאמה. זה פחות ממחצית ממה שהתקינה SolarCity לרבעון לפני הרכישה.
חלק מהגגות הסולאריים שהתקינה החברה עלו באש. עובד אחד שהעלה חששות לבטיחות האש באופן פנימי והגיש תלונות למשרדי הממשלה הפדרלית תבע את טסלה ואמר כי היא הפסיקה אותו שלא כדין כפעולה של נקמה. בעלי המניות גם תבעו ואמרו כי הרכישה מסתכמת כחילוץ עסקים נוספים של מאסק ומשפחתו. הוא גם נתבע בעבור מקרים נוספים.
כיום, גדל הביקוש ותמיכה ממשלתית חדשה במגורים ובמסחר סולארי ברחבי ארצות הברית, אבל טסלה עדיין לא מייצרת ומתקינה כמות גדולה של אריחי הגג הסולארי. רוב הצמיחה בחטיבת האנרגיה שלה נובעת ממערכות אחסון האנרגיה שלה - מסוללות גיבוי לבתים ועד סוללות גדולות לפרויקטים בקנה מידה שימושי. רוב ההכנסות הסולריות שלה ממגורים נובעות מהתקנות של פאנלים מסורתיים.
טסלה לא נענתה למספר בקשות להערה על הסיפור הזה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גג סולארי עמיד ובטיחותי
    דן הלפרין 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיימים יצרנים נוספים המייצרים אריחי גג סולאריים בדומה לטסלה. רק שאלו עשויים מזכוכית מחוסמת עמידה ביותר ראו עוד מידע באתר https://bipv.co.il/
    סגור
  • 3.
    מידע חלקי ומסקנות שגויות
    רונן 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסיבה לירידה של מכירות הגגות הסולרים והפנלים הסולרים ב 2017 וב 2018 הם בגלל המאמץ של טסלה להגיע לייצור 5000 רכבי טסלה 3 בשבוע, מספר שהופך את יצור דגם 3 לריווחי, כאשר טסלה היתה בפועל במאמץ לחיים ולמוות כאשר המזומנים הלכו ואזלו. זה היה מאוד הגיוני וחיוני להפנות את עובדי סולר סיטי (טסלה באפלו ניו יורק) לסייע במאמץ האדיר, והחלק הסולרי פשוט הוזנח בכוונהב 2020 טסלה חזרה למאמץ לקדם את התחום הסולרי ויש גידול יפה מידי רבעון, כאשר ברבעון האחרון התחום חזר שוב לרווח. אני מניח שבדוחות של הרבעון השלישי שיתפרסמו ב 20.10 ניראה את מגמת השיפור. כמו כן טסלה הגיעה לביצוע של 1000 גגות בשבוע, ולראשונה היא מציעה את השירות בכל ארה"ב כאשר רק לפני חודש לא ניתן היה לרכוש גג סולרי של טסלה בחצי מארה"ב.
    סגור
  • 2.
    טסלה ,לא תאריך ימים !!
    אחד מהעם 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 4
    עם הזמן והמעשים הלא שפויים כל כך של אילון מאסק,התחרות בשוק החשמליות וההתפקחות של הלקוחות של טבלה תפשוט רגל - כוכב העולה במהירות ,נפילתו מהירה יותר !!
    סגור
  • לברבר בביטחון בלי להכיר את החברה זו בורות
    רונן 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טסלה מובילה בכל אספקט את שוק הרכב החשמלי, מגדילה משנה לשנה את את חלקה בשוח החשמלי מ 18% ב 2018 וב 2019 ל 22% ב 2020. וכנראה לפחות 23% ב 2021. רק השבוע קיים הרברט דייס מנכל פולקסווגן ישיבת חרום עם 120 בכרי החברה במטרה לשפר את הריווחיות ומהירות הייצור של טסלה דגם 3 שמיוצרת ב 10 שעות ואילו ID3 של פולקווגן מיוצרת ב 30 שעות. לטסלה יש מערכת ניהול חום הטובה בפער ניכר מהמתחרות, מה שמאפשר לה לקבל יותר טווח מכל רכב חשמלי אחר לאותה סוללה. ומלבד זה יש מספר חלקים ברכב שטסלה הצליחה להיות קומפקטים קלים ויעילים מכל רכב חשמלי אחר. כמו כן היא היחידה שיוצקת אלומיניום לייצור המרכב האחורי והקדמי של הרכב מה שחוסך 300 רובטים לכל צד....וזה רק על קצה המזלג
    סגור
  • 1.
    כתבה מסלפת
    שי 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הרכישה נועדה כדי לאפשר לטסלה לאחד סולארי עם בטריות, זו לא היתה השקעה בחדשנות אלא באיחוד ורטיקאלי, והיא לא נכשלה אלא אפשרה פרוייקטים חדשניים שלוקחים זמן. השוואה של התקנות סולאריות לא משקפת כי החברה עמדה לאבד הכל בגלל שינוי הסבסוד לחשמל סולארי.
    סגור