השוק

מנכ"ל חודש ספטמבר: נתן חץ ועסקת הענק בצריפין

חברת אמות שבשליטת נתן חץ רכשה את המרלו"ג בצריפין בעסקת ענק של 1.5 מיליארד שקל במימון מהיר ומרשים דרך גיוס הון של 720 מיליון שקל | זה מנכ"ל החודש של ice
ניצן כהן | 
נתן חץ אמות (צילום יחצ, פלאש 90)
לא הרבה אנשים יכולים לעשות עסקה של 1.5 מיליארד שקל ותוך שבועיים לממן אותה בגיוס מהיר. כדי שמצב כזה יקרה צריך שמי שמבצע את העסקה יכיר טוב את השוק שלו, יכיר עוד יותר טוב את שוק ההון ויהיה בעל יכולת להוציא לפועל מהלך כזה. איש העסקים נתן חץ הוא מהאנשים האלה ולכן בחרנו בו כמנכ"ל החודש של ice.
בחודש שעבר השלים נתן חץ (באמצעות אמות) את רכישת המרלו"ג (מרכז לוגיסטי) הגדול בצריפין בעסקה של 1.5 מיליארד שקל. כשחץ זכה במכרז היו לו כבר תוכניות משמעותיות למתחם אבל תוכניות שניתן ליישם אותן בפרק זמן קצר.
ליבת התוכנית של חץ היא בעיקר להגדיל את שטחי האחסנה במתחם באמצעות שינוי תכנוני של המרלו"ג מה שיאפשר להעלות את דמי השכירות וכך את ההכנסות (והחזר ההשקעה) של חץ מהפרויקט.
אחד המהלכים המשמעותיים בכל עסקה, בטח בסדר גודל שכזה הוא נושא המימון וכאן יצא נתן חץ במהלך מהיר וגייס 720 מיליון שקל.
נתן חץ הוא אחת הדמויות המרכזיות בשוק ההון. הוא מחזיק בשורה של חברות אבל החברה איתה הוא ביצע את הרכישה של המרלו"ג הייתה אמות שהייתה בעבר בבעלות בנק הפועלים והתגלגלה לידיים של חץ עם השנים.
צריך לזכור שכדי להוציא מהלך מימוני של 720 מיליון שקל "מהיום למחר" צריך הכרות משמעותית עם השחקנים בשוק ההון כך שהם לא יחששו לעשות עסקים מהירים וכאן חץ נהנה מהמוניטין החיובי שיש לו בשוק והשלים את אחת העסקאות הגדולות בתחום במהירות, ביעילות ובזול (לפחות רכיב החוב) וזה רק מוסיף למוניטין החיובי של חץ שאיפשר לו לרוץ מהר בעסקה הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה