השוק

ישראליות בניו יורק: דוחות כספיים, תמונת המקרו וחזית הסייבר

מה שיעמוד בשבוע המסחר הקרוב במרכז העניינים יהיו הדוחות הכספיים, המשך נתונים על המצב המקרו כלכלי בארה"ב וחזית הסייבר שמתחממת וכנראה תעשה טוב לעסקים של החברות בענף
ניצן כהן | 
וול סטריט וישראל (צילום unsplash pexels)
שני נתונים פועלים בימים האחרונים בוול סטריט: החלה עונת הדוחות הכספיים שבינתיים עונים על הציפיות והנתון השני שמשפיע (ועוד איך משפיע) הם נתוני המקרו ובראשם האינפלציה
הבנקים כרגיל החלו לפרסם את הדוחות הכספיים שלהם ואם נסתכל על JP מורגן כברומטר למצבו של ענף הבנקאות האמריקאי הרי שהמצב טוב. באופן עקרוני גם תמונת המקרו תומכת בעסקי הבנקאות כשאינפלציה עולה וריבית עולה, משמעותן יותר הכנסות לבנקים.
תמונת הראי של המצב הזו הוא הפגיעה בצמיחה והשחיקה ביכולת של הפרטים, משקי הבית והעסקים להוציא סכומים גבוהים לאורך זמן וככה לשמור על צריכה פרטית גבוהה שבתורה מניעה את גלגלי הצמיחה של הכלכלה. וזה רע, רע לכולם.
אם ברור לכולם שתחום האנרגיה המתחדשת הוא התחום החם בארה"ב הרי שיש לשים לב לחברות הסייבר כשהחברות הישראליות מככבות בסיגמנט הזה.
באופן עקרוני נראה שחזית האינטרנט מתחממת וכולם תוקפים את כולם ומשביתים מערכות אחד לשני. בישראל לצורך העניין, למרות שככל הנראה אין הקשר ביטחוני לזה, ההשבתה של מערכות המחשוב של בית חולים הלל יפה בחדרה, זה היה על קצה המזלג של מה שעלול לקרות אם ארגונים לא ישקיעו סכומים ניכרים באבטחת מערכות המיחשוב שלהם.
יש לא מעט חברות שפועלות בתחום אבטחת הסייבר אבל אם נסתכל על שלושת החברות הישראליות המובילות בתחום: צ'ק פוינט, סייברארק ופאלו אלטו נראה שהן בסך הכל נסחרו ביציבות אבל אם נסתכל לרגע על הפרשנים בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב הרי שהם צופים עסקים טובים לחברות בענף, בחזקת יש מי שמלחמות עושות לו טוב.
טבע תדווח בסוף החודש על הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה וכאן המשקיעים דרוכים לראות אם יהיו התפתחויות חיוביות בתחום המשפטי שמעיב על תוכנית ההבראה של המנכ"ל קאר שולץ. נזכיר כי טבע מסובכת בשורה של הליכים משפטיים על חלקה בפרשת האופיואידים כמו גם על גביית יתר של תשלומי ביטוח. כרגע נראה שטבע מתמודדת לא רע עם ההליכים המשפטיים אבל העדכון בדוחות שיפורסמו בסוף החודש, יהיה משמעותי עבורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה