השוק

שווי ההשקעה של סמארט אגרו בבטרסידס זינק פי 4

בטר סידס השלימה שלב ראשון בסבב גיוס של 5 מיליון דולר והצליחה להעלות את שווי החברה כך שההשקעה של סמארט אגרו בה זינק פי 4 
ניצן כהן | 
דגנית ורד (צילום Zara Brooks)
חברת הפורטפוליו של סמארט אגרו, בטרסידס (BetterSeeds) התקשרה בהסכם השקעה של 2 מיליון דולר כחלק מסבב גיוס בהיקף של 5 מיליון דולר. שווי החברה משקף עליה של מעל כ- 300% מהשווי בו השקיעה סמארט אגרו בחברה בנובמבר 2020.
ההשקעה של סמארט אגרו בוצעה בחודשים נובמבר 2020 ובמרץ 2021 לפי שווי חברה של 18 מיליון דולר לפני הכסף. לסמארט אגרו ישנה אופציה להשתתף בסבב הגיוס הבא בהיקף של מיליון דולר ובהנחה של 15% על הגיוס. נכון למועד הדיווח, השותפות בוחנת השתתפות בסבב הגיוס.
בטרסידס פועלת לספק פתרונות לבעיות קשות בחקלאות העולמית המתמודדת עם אתגרים עצומים שיוחרפו בעשורים הקרובים (הגדלת תפוקת היבול בשטחים הקיימים המוגבלים, התאמת הגידולים לשינויי האקלים ועוד), זאת באמצעות השבחת הגנטיקה  של גידולים קיימים ופיתוח זנים הנותנים פתרון לבעיות אלה.
בטרסידס מתמקדת בשלב ראשון במספר גידולים חיוניים בהם קיימות בעיות הניתנות לפתרון אך ורק באמצעות השבחה ע"י עריכה גנטית. טכנולוגיית העריכה הגנטית העיקרית בה עושה החברה שימוש היא CRISPR (טכנולוגיה שזכתה בפרס נובל לכימיה ב2020 המאפשרת חיתוך ועריכה ספציפי ומדויק של גנים קיימים שהשתקתם תביא להופעת או העלמת תכונות, והחברה מחזיקה ברשיון מסחרי לטכנולוגיה זו).
סמארט אגרו, הונפקה באוקטובר 2020 כשותפות אגרו-טק הראשונה בת"א וגייסה כ-26 מיליון שקל. השותפות, בניהולה של דגנית ורד, מתכננת להתמקד בחברות אגרו-טק מהשוק הישראלי שנחשב לחדשני כשמדובר בטכנולוגיות לתעשיית החקלאות, בין היתר בזכות הרקע החקלאי הרחב של היזמים, מוסדות אגרונומיים ברמה בינלאומית (הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, הטכניון ומכון וולקני), נגישות לטכנולוגיות מתקדמות מהמערכות הביטחוניות, מיקום גיאוגרפי ייחודי ומבנה טופוגרפי המאפשר במרחק מאוד קצר סביבות גידול שונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה