השוק

OPC רוכשת פרויקטים סולאריים בארה"ב בעשרות מיליוני דולרים

שני הפרויקטים ש-OPC רוכשת בארה"ב נמצאים בפיתוח והגישו כבר בקשה לחיבור לרשת החשמל המקומית; התשלום הסופי מותנה בעמידה ביעדים פרוייקטליים שיגיעו ל-46 מיליון דולר, אם הכל יעבור בשלם
ניצן כהן | 
גיורא אלמוגי מנכ"ל או.פי.סי (צילום אתר החברה ו-CPVFAIRVIEW)
חברת OPC שבשליטת איש העסקים עידן עופר, חתמה על הסכם לרכישת שני פרויקטים סולארים בארה"ב בתמורה שיכולה להגיע, בהתאם לעמידה ביעדים, לרמה של 46 מיליון דולר. בחודש אוגוסט האחרון הודיעה OPC שהיא חתמה על מסמך ראשוני ולא מחייב עם שני הפרויקטים שהשלימה את רכישתם היום.
נזכיר כי OPC קיבלה החלטה אסטרטגית להרחיב את הפעילות מחוץ לישראל ובעיקר בשני סיגמנטים: הסיגמנט הראשון הוא ייצור חשמל באמצעות אנרגיית רוח והסיגמנט השני הוא ייצור חשמל באמצעות טכנולוגיה סולארית.
כדי לעמוד ביעדים הללו גייסה החברה כ-350 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות מבעלי המניות הקיימים שלה, מה שמאפשר לה גמישות פיננסית בכל הנוגע לרכישה של פרויקטים בארה,ב.
הפרויקטים שנרכשו היום ממוקמים בקנטאקי ואילינויי. OPC שילמה במזומן 9 מיליון דולר כשכאמור, יש תוספת תשלום שהיא מותנית בעמידה ביעדים אסטרטגיים ויכולה להגיע ל-46 מיליון דולר.
נזכיר כי ברקע הדברים התוכנית האסטרטגית של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, להגדיל את היקפי ייצור החשמל ממקורות מתחדשים. יש לציין כי באירופה נתקלו לאחרונה בנקודות החולשה של המקורות המתחדשים כמו ירידה בעוצמת הרוחות וחשש ממיעוט בימי שמש שיאפשרו לייצר חשמל, מה שמביא את העוסקים בייצור חשמל ממקורות מתחדשים לשכלל את המערכים שלהם ולמצוא פתרונות כדי לא להגיע למצב בו לא יוכלו לספק את החשמל שהתחייבו עליו ובפועל מה שיקרה זה היגררות למשבר אנרגיה דומה לזה שאנחנו רואים באירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה