השוק

כך 'משחק הדיונון' הציל את תעשיית הביגוד בדרום קוריאה

דווקא אחרי שתקופת הקורונה הותירה בור עמוק למפעלי ייצור הבגדים ברחבי המדינה האסייתית ממנה יצא הלהיט הכי גדול של נטפליקס, הביקוש לסרבלים ירוקים וברדסים ורודים נמצא בשיא כל הזמנים שמזרים סכומי עתק לתעשיית הביגוד המדשדשת
מערכת ice | 
משחקי הדיונון (צילום flickr)
חליפות הטרנינג הירוקות "תוצרת קוריאה" וחליפות הברדס הוורודות שלובשות הדמויות בלהיט העולמי של נטפליקס "משחק הדיונון", סיפקו נקודת אור רגע לפני ליל כל הקדושים עבור תעשיית הבגדים בדרום קוריאה שנאבקה בציפורניה במהלך מגיפת הקורונה.
מפעל הבגדים בגודל 500 מ"ר בלבד ברובע סונגבוק שבבירת סיאול לא הפסיק להשתמש במהלך השבוע בחוטים ירוקים וורודים שיצאו מסלילים כדי לייצר את החליפות שהפכו למדוברות בכל העולם, כאשר הביקוש כעת גבוה במאות אחוזים מבדרך כלל.
"אוקטובר הוא בדרך כלל חודש איטי לתעשיית התפירה, אבל הודות למשחק הדיונון והתחפושות לקראת ההלאווין אנחנו מתאמצים לתפור", אמר בעל המפעל קים ג'ין-ג'ה, בן ה-54, לרויטרס. "אנחנו עכשיו תופרים 6,000 חליפות ירוקות כחולות לפעוטות ולילדים בכל שעה".
עוד סיפר שמכירותיו השנתיות בהיקף 1.5 מיליארד וואן (1.27 מיליון דולר) צנחו לשליש מבדרך כלל לאחר מגיפת הקורונה, כאשר רוב ההזמנות הגיעו מיפן, אך מגבלות הנסיעות אילצו אותה לסגור באוגוסט וספטמבר. כעת הוא מקווה שההזמנות יימשכו אחרי ליל כל הקדושים ורואה סיכויים טובים יותר לייצוא מחודש עם תוויות "תוצרת קוריאה".
 
תעשיית הבגדים בדרום קוריאה הייתה בירידה עוד לפני המגיפה עם רמות שכר גבוהות יותר שהקשו על התחרות מול סין, וייטנאם או אינדונזיה. מתוך 2,144 עסקים הייצור בסונגבוק, 70% או 1,510 מהן שנסגרו היו חברות הלבשה, אמר יו"ר איגוד תפירת הטקסטיל באופנה סיאול, Oh Byung -yeol, לסוכנות הידיעות רויטרס.
"שנתיים של הנגיף היוו תקופה קשה לתאגידי אופנה מקומיים", אמר ראש עיריית סונגבוק לי סונג-רו. "אבל משחק דיונון, שהפך לסנסציה עולמית, הפך גם את חליפות הפנאי לפופולריות מקומיות, מה שהוביל לביקוש מטורף".
חליפת ילדים של משחק הדיונון נמכרה ב-30,000 ווון (25.50 דולר) בשוק נמדיימון השוק המסורתי הגדול במדינה, שבו המלאי נע בין כלי מטבח לתכשיטים. לרויטרס, מוכר בגדים בשוק אמר שאין לו ולאחרים מספיק חליפות שכאלה כדי לענות על הביקוש הגואה.
142 מיליון משקי בית צפו בלהיט האדיר מאז הופעת הבכורה שלו ב-17 בספטמבר, על פי נטפליקס, שירות הסטרימינג הגדול בעולם, ועזר לו להוסיף 4.38 מיליון מנויים חדשים. רבים מבעלי העסקים הקטנים בדרום קוריאה זיהו את עצמם בדמויות המזומנות של המותחן הפופולרי במיוחד, שמתמודדים נואשות על סיכוי לזכות ב -38 מיליון דולר, וחושפים מלכודת חובות שמוכרת מדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה