השוק

הדרמה בחנן מור: השלים הנפקה של יותר מ4% מהחברה

חנן מור השלים בשעה האחרונה הנפקה פרטית של מניות בהיקף כספי כולל של קצת יותר מ-30 מיליון שקל שהם כ-4% מהחברה; ההנפקה הושלמה תוך כדי בדיקת רשות ני"ע על התפטרות סמנכ"ל הכספים של החברה
ניצן כהן | 
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום Miriam Alster פלש 90)
הדרמה בחנן מור נמשכת. בעוד החברה נמצאת תחת בדיקת רשות ני"ע ובעוד היא נמצאת רגע לפני הנפקת שתי סדרות אג"ח ב-250 מיליון שקל, השלים חנן מור הנפקה פרטית של מניות ב-30 מיליון שקל.
ההנפקה בוצעה במחיר של 49 שקל למניה, מחיר הנמוך ב-5.6% ממחיר המניה בוקר בבורסה. ההנפקה היא של קצת יותר מ-4% מהון החברה והיא בוצעה לשורה של משקיעים מוסדיים.
נזכיר כי בסוף השבוע התפרסמה ידיעה מוזרה על פרשה מוזרה בה התפטר סמנכ"ל הכספים בחברה מבלי שחנן מור או החברה ידעו על כך (לפחות לפי הטענה). ההתפטרות תפסה את חנן מור בנקודת מפתח בחיי החברה לאחר שרכשה קרקע במתחם שדה דוב והיא נמצא באמצע תהליך של גיוס חוב.
מובן שברשות לניירות ערך נזעקו והחלו בבדיקת הסיפור כשלאחר תישאול של החברה ושל חנן מור, החליטה החברה להמשיך בתהליך הנפקת האג"ח. בעוד  זה מדבר, זה בא והחברה השלימה מהלך מהיר של הנפקת מניות פרטית לכמה גופים מוסדיים ובהיקף כספי כולל של קצת יותר מ-30 מיליון שקל.
ההנפקה התבצעה במחיר של 49 שקל למניה, מחיר הנמוך ב-5.6% ממחיר הפתיחה של המניה הבוקר בבורסה, מה שמקרין באופן שלילי על המסחר במניות שיורדות ב-2.66%. 
בחנן מור מעבים בשנה האחרונה את מצבת בעלי המניות מהגופים המוסדיים. בחודש ינואר האחרון רכשה חברת הביטוח הראל כ-7% ממניות החברה בהנפקה פרטית תמורת 40 מיליון שקל. והיום כאמור, השלימה החברה הנפקה פרטית של 30 מיליון שקל.
בשוק ההון אומרים היום כי עצם ההנפקה הפרטית תוך כדי סערה שהחברה נמצאת בה מהווה הבעת אמון של שוק ההון בחברה, בטח על רקע הפרשה המוזרה של התפטרות סמנכ"ל הכספים.
נזכיר כי בחודש אוגוסט האחרון זכתה חנן מור (יחד עם חברות נוספות) במכרז על הקרקע בשדה דוב. החלק של חנן מור במכרז היה לקקע עליה ניתן לבנות 458 יחידות דיור, בית מלון בן 100 חדרים ועוד שטחי מסחר המשתרעים על פני 1,500 מ"ר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה