השוק

מיטב מקימה קרן ל"חדי קרן" - מיצובישי תשקיע סכום עתק

מיטב דש גייסה את קבוצת מיצובישי כמשקיעה ענקית בקרן החדשה שתירשם בסינגפור; הקרן תעמיד אשראי ל"חדי קרן" ותתחיל לפעול כבר בחודש ינואר הקרוב
ניצן כהן | 
אילן רביב (צילום רמי זרנגר)
מיטב דש לוקחת את תחום ההשקעות האלטרנטיביות צעד אחד גדול קדימה ותקים קרן אשראי ל"חדי קרן" בסינגפור ביחד עם חטיבת הבנקאות של מיצובישי. מיצובישי תזרים לקרן סכום עתק של 300 מיליון דולר כך שלאחר ההשקעה הזו תנהל מיטב דש למיצובישי 500 מיליון דולר.
הקרן החדש תחל לפעול בחודש ינואר הקרוב והיא תירשם בסינגפור. מיטב דש יקימו את הקרן באמצעות חברת בת "ליקווידיטי" שמנהלת את ההשקעות שלה באמצעות מודלים מתמטיים שקיבלה עליהם פטנט. חטיבת הבנקאות של מיצובישי נחשבת לאחד מהגופים הפיננסיים הגדולים בעולם ושיתוף הפעולה של מיטב דש עם החטיבה מעביר לניהול של מיטב סכום מרשים.
קרן ליקווידיטי שמעניקה אשראים לחברות ברחבי העולם, העבירה כבר כסף לשורה של חברות ובהיקף כספי כולל של מיליארד דולר לאחר שקיבלה בקשות להקצאת אשראי בהיקף של 7 מיליארד דולר.
התפתחות מעניינת נוספת של מיטב דש בתחום ההשקעות האלטרנטיביות היא התחלת הפעילות של בית ההשקעות באיחוד האמירויות, שם מתכוון בית ההשקעות להקים קרן נוספת בסגנון הקרן שהחברה מקימה עכשיו בסינגפור. כלומר, קרן שתעמיד אשראי לחברות שונות בהיקפים גדולים.
נזכיר כי ההשקעות האלטרנטיביות הולכות וצוברות תאוצה לאור הריביות האפסיות בשווקים והיעדר אפיקי השקעה אטרקטיביים מספיק בבורסות ברחבי העולם. לאור המצב הזה הרי שההשקעות האלטרנטיביות משמעותן שבתי ההשקעות מחפשו השקעות ישירות בחברות בין אם בדרך של הקצאת האשראי ובין אם בדרך של רכישת מניות מה שאמור להניב תשואות משמעותיות לאורך זמן. במצב עניינים כזה, הרי שבתהליך הזה נבחנת יכולת קבלת ההחלטות והניהול האקטיבי של הכסף שאמור לשמש את הציבור כשהוא יוצא לפנסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה