השוק

הסטארטאפ הישראלי שנלחם בסרטן הפך ליוניקורן

אימיונאיי הכריזה היום על השלמת גיוס סבב B בגובה של 215 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. לפני ארבעה חודשים, מייסד מודרנה הצטרף לדירקטוריון של החברה. מנכ"ל החברה: "התקדמנו במשימת הליבה שלנו בשנה האחרונה"
מערכת ice | 
עובדי אימיוניי (צילום אליעד גולן)
סטארטאפ הביוטק Immunai (אימיונאיי), הכריז היום (רביעי) על גיוס סבב B בגובה 215 מיליון דולר לפי שווי של מעל מיליארד דולר ובכך החברה הפכה ליוניקורן. החברה פיתחה מערכת המבוססת על שילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית ואימונולוגיה, המאפשרת להאיץ פיתוח של תרופות חדשות במיקוד על המלחמה בסרטן.
הגיוס הובל על ידי Koch Disruptive Technologies, בהשתתפות המשקיעים: Talos VC, 8VC, Alexandria Venture Investments, Piedmont ו-ICON. זהו סבב גיוס ההון השני של החברה בשנה הנוכחית, כאשר מוקדם יותר השנה דיווחה Immunai על גיוס של 60 מיליון דולר, הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל–295 מיליון דולר מאז הקמתה.
ל-Immunai שיתופי פעולה עם חברות ביוטכנולוגיה ומוסדות אקדמיים מובילים, בין השותפויות של החברה נכללים חברות תרופות מ-Fortune 100 ומוסדות אקדמיים מובילים: הרווארד, סטנפורד, ממוריאל סלואן קטרינג ומכללת ביילור לרפואה.
Immunai הוקמה ב–2018 על ידי ד"ר נועם סולומון המשמש כמנכ"ל החברה ולואיס וולוך
המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות. השניים יוצאי הפקולטות למתמטיקה ומדעי המחשב ב-MIT והרווארד. אל השניים הצטרפו כמייסדים פרופ' אנסומן סטפטי מאוניברסיטת סטנפורד, מומחה באימונולוגיה, ד״ר דניאל וולס, ביולוג חישובי במכון פארקר לחקר הסרטן, והאימונולוג פרופ' דן ליטמן.
כמו כן, בחודש יולי השנה, הצטרף לדירקטוריון החברה רוברט לאנגר, אחד ממייסדי חברת התרופות "מודרנה" ומהמנדסים הכימיים המובילים של המאה ה-21. צוות החברה מונה 120 עובדים, 55 מהם מועסקים בישראל והשאר פזורים במשרדי החברה בניו יורק, סן פרנסיסקו, ציריך ופראג. בכוונת החברה להכפיל את כמות העובדים בארץ בשנה הקרובה. "אנחנו רואים יותר ויותר ביקוש מצד המהנדסים והמדענים שרוצים להצטרף לחברה שהצלחתה יכולה להשפיע על בריאותם של מיליארד אנשים ברחבי העולם.
Immunai ביצעה במהלך השנה האחרונה מספר עסקאות עם חברות פארמה וביוטק גדולות, שהכניסו לחברה מיליוני דולרים. בנוסף לכך, רכשה Immunai עד כה שתי חברות: Nebion השוויצרית המתמחה בביו אינפורמטיקה ומוקדם יותר את חברת הגנומיקה Dropprint Genomics. הגיוס יסייע באיתור חברות נוספות שעשויות לתרום לבניית הפלטפורמה של Immunai.  
נעם סולומון, מנכ"ל החברה אמר: "בשנה האחרונה רשמנו התקדמות משמעותית לעבר משימת הליבה שלנו - הבנת מערכת החיסון החיונית להבנת בריאותנו. ההשקעה הנוכחית תשמש להמשך פיתוחה של פלטפורמת האקטואריה שבנינו, המאפשרת לחברות תרופות וביוטכנולוגיה להאיץ את תהליך פיתוח התרופות ולהעריך את פוטנציאל השוק שלהן״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה