השוק

לאחר שפל של 26 שנה: בנק ישראל נכנס למשחק, הדולר עבר לעליות

ההערכות בשוק ההון הן כי הגורם שממתן בשעה האחרונה את הירידות של הדולר הוא בנק ישראל שממתן את התנודתיות של הימים האחרונים; גורם כלכלי בכיר: הניסיון של בנק ישראל הוא למתן את האינפלציה באמצעות הדולר
ניצן כהן |  2
אמיר ירון (צילום עמוד הפייסבוק של בנק ישראל, עריכה אייס)
בנק ישראל נכנס עכשיו למסחר במט"ח וגורם לדולר לעבור לעליות אל מעבר לרמה של 3.135 שקל וזאת לאחר שאמש נסחר הדולר ברמת שפל של 26 שנים. 
באופן עקרוני, אומרים היום בחדרי העסקאות, בנק ישראל נמנע בימים האחרונים מלהתערב במסחר במט"ח ולמעשה המשיך בקו הגלוי עליו הכריזו הן הנגיד, אמיר ירון והן המשנה שלו אנדרו אביר - קו שאומר למעשה שבנק ישראל לא יילחם על שער חליפין ספציפי אלא יפעל למתן תנודתיות.
הכוונה של בנק ישראל ב"מיתון תנודתיות" הוא למעשה לתת מספיק זמן לשחקני המט"ח להיערך לאירועים הכלכליים בהתאם לאיך שהם רואים אותם. מה המשמעות של המצב הזה? המשמעות היא אחת, זרם הדולרים ממשיך להגיע לישראל וככל הנראה הלחץ על הדולר לא יפחת בתקופה הקרובה ולכן כדאי לכל מי שחפץ לכלכל את צעדיו בהתאם כשבנק ישראל אינו מתכוון להילחם במגמה אלא רק למתן אותה.
גורם כלכלי בכיר אמר הבוקר ל-ice שהדולר החלש משחק לטובת בנק ישראל שלאור עליית המדרגה האינפלציונית, יאלץ להעלות את הריבית אבל אם הדולר ייחלש, הוא ימתן את האינפלציה ויאפשר לבנק ישראל גמישות רבה יותר בתחום הריבית, כך שניתן יהיה להמתין לתחילת העלאות הריבית בארה"ב בטרם הריבית בישראל תתחיל לעלות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנק ישראל כבר עשור עמוק במשחק ובהפסדים
    ניכנס למשלק עאלק 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק ישראל קנה כבר יותר מימאתיים מיליארד דולר ,והוא כבר עמוק עמוק במשחק. הפסדים של מיליארדים בפוזיציההעל הדולר,ואין מרים קול זעקה
    סגור
  • 1.
    אסור לבנק ישראל להתערב יתר על המידה (ל"ת)
    משה 11/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור