השוק

תשובה במהלך דרמטי: האם מחזיקי האג"ח יסכימו להצעת הענק?

אחרי שמחזיקי האג"ח דחו את ההצעה הקודמת של יצחק תשובה לפירעון מוקדם של אגרות החוב תוך ויתור על חלק מהריבית, הוא חוזר אליהם ומציע פירעון מלא ללא ויתור על ריבית
ניצן כהן |  8
יצחק תשובה, עידן ולס (צילום pexels, פלאש 90, מתוך אתר קבוצת דלק)
עד לחודש מארס הקרוב אמור איש העסקים יצחק תשובה לפרוע אגרות חוב בהיקף כספי כולל של 1.8 מיליארד שקל. לאחר שורה של מימושי נכסים ולאחר שמילא את הקופה במזומנים פרסם האחרון הצעת רכש למחזיקי האג"ח במסגרתה הוא הציע לפרוע את האג"ח שבמחזור באופן מלא, אולם תוך ויתור על חלק מהריבית מה שיחסוך לקבוצת דלק לא מעט כסף.
מחזיקי האג"ח דחו את ההצעה של תשובה מתוך הבנה כי אם הכסף נמצא במזומן בקופה ואם אגרות החוב אמורות להיפרע עד לחודש מארס, כלומר בעוד מספר חודשים מצומצם, אז למה לוותר על הריבית?
 
תשובה ועידן וולס משכו את ההצעה ויצאו למקצה שיפורים. ביום חמישי האחרון חזרו תשובה וולס לשוק עם הצעה לפירעון מידי ומלא של האג"ח ללא ויתור כלשהו של המחזיקים. כלומר, האג"ח יפרעו כאילו הוחזקו עד למועד הפירעון הסופי (קרי עד לחודש מארס 2022) ובסכום כולל של 1.8 מיליארד שקל (קרן + ריבית).
ההצעה החדשה של תשובה אינה ברורה בעיקר בשל העובדה כי אם אין ויתור של המחזיקים עם ריבית (או חלק ממנה, למה להקדים את התשלום? 
גורמים בשוק ההון המעורים היטב בעסקי קבוצת דלק מעריכים כי ההצעה של תשובה וולס אמנם אין בה כדי לחסוך תשלומי ריבית אבל יש בה הרבה בכל הנוגע להתפתחות של החברה בחודשים הקרובים.
במה דברים אמורים? בהנחת עבודה שהמחזיקים יסכימו (ובאופן תיאורטי אין סיבה שלא) הרי שנסללת הדרך להעלאת דירוג האשראי של קבוצת דלק מה שיפתח בפניה את השווקים למהלכים הבאמת גדולים שמתוכננים כמו ההנפקה של איתקה, המחיקה מהמסחר של דלק קידוחים (כולל השינוי המבני) והרישום שלה למסחר בבורסה של לונדון.
כרגע, אומרים הגורמים, מצב השווקים טוב מאוד בכל הנוגע לחברות כמו איתקה ודלק קידוחים ולכן כדאי לקבוצת דלק לנצל את המומנטום ומחירי הנפט (והגז הטבעי) הגבוהים כדי להשלים את המהלכים האלה במחירים האלה ומה שמעיב על המהלכים האלה, זה החוב הגדול של הקבוצה ומכיוון שהכסף נמצא בקופה, אין מה לחכות וכדאי להאיץ תהליכים להשבחת הנכסים של החברה.
באופן עקרוני הרי שאם עידן וולס יצליח במהלך הגרנדיוזי המתוכנן הרי שהשלב הבא צפוי להיות הפירעון של אגרות החוב שהנפיקה לא מזמן הקבוצה ואליה שועבדו יה"ש של דלק קידוחים. באופן עקרוני אין בעיה עם השעבוד אבל מה שכן יש איתו הבעיה זו הריבית הגבוהה שהקבוצה משלמת על הסדרות האלה.
כך או אחרת, קבוצת דלק נמצאת היום במקום שונה לגמרי מאיפה שהייתה רק לפני שנה ואם אז דיברנו על חשש מקריסה, הרי שהיום מדברים בשוק ההון על פוטנציאל ההשבחה של החברה לא ב-Fire-Sell אלא בתהליך הרבה יותר מושכל.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    יושרה עים כבוד
    הזעם 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוא התעשר בעמל כפיים מאפס זו דוגמה טובה להחזר חוב
    סגור
  • 6.
    בלוף
    בוזגלו 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    להפסיק לתת לו כסף. די לבדיחות
    סגור
  • 5.
    זהירות. אל תאמינו לתשובה
    מנהל אשראי בבנק 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תשובה עשה תספורת לעמך. לקרנות השעה. גזל חסכונות שנועדו לחינוך גבוה לילדינו. עבר זמנו. מוכן לקבל היום את הסכום שמיועד למרץ. אין הנחות. אנשים חוו מחלות כשכספם נגזל מהם. אין מחילה לעושקים
    סגור
  • 4.
    תשובה
    שלמה 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זהירות שוב רוצה למכור לנו חמוצים יש לו נסיון מילדותו
    סגור
  • 3.
    הזדמנות של פעם בחיים (ל"ת)
    רוני 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן לטפל בתשובה
    עדן 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כמה גנב מאתנו
    סגור
  • 1.
    אש אש אש
    צופ 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הודעה שמראה שהחברה חזרה בגדול
    סגור
  • תשובה
    אמיר 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 9
    החברה לא ייצרה מיליארדים.תנפיק עוד פעם חוב שאולי גם הוא לא יפרע בזמן.אף אחד לא יודע מה יקרה ולא יגיעו מחירי הנפט והגז.בניחושים כולם חכמים.
    סגור