השוק

אפריקה מגורים תחלק דיווידנד בתום רבעון מכירות מדהים

בסך הכל מכרה אפריקה מגורים ברבעון השלישי של השנה דירות בהיקף כספי כולל של 15 מיליון שקל; אפריקה מגורים מחזיקה בקרקעות שניתן לבנות עליהן כרגע 7,052 דירות מתוכם החלק של החברה כ-4,000 דירות
ניצן כהן | 
אפריקה מגורים (צילום שירן כרמל)
אפריקה מגורים דיווחה הבוקר על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה. מנתוני החברה עולה כי ברבעון השלישי מכרה 193 דירות לעומת 112 דירות ברבעון השלישי של 2020. מתחילת השנה מכרה החברה 558 דירות יותר מכפול בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד אז מכרה אפריקה 251 דירות.
המכירות של אפריקה מגורים מתכתבות מצוין עם כל מה שידוע על מצבו של שוק הנדל"ן כך שלא רק שהיקף המכירות (בערכים מוחלטים) גדל אלא גם ההיקף הכספי של הכספי של המכירות גדל מה שמשקף את העלייה במחירי המכירה של הדירות. בסך הכל כאמור מכרה אפריקה ברבעון השלישי 193 דירות בהיקף כספי כולל של 587 מיליון שקל לעומת מכירות של 112 דירות ברבעון המקביל בשנה שעברה בהיקף כספי כולל של 200 מיליון שקל.
בסך הכל ההכנסות החשבונאיות ממכירת דירות הסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-212 מיליון שקל לעומת 328.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יש לציין כי הפער בין ההכנסות החשבונאיות לתמורה ממכירת הדירות נובעת מכך שחלק החברה בדירות שנמכרו הוא נמוך מ-100% וכן שיטת ההכרה בהכנסות היא כזו שמכירה בהכנסות ממכירת דירות בהתאם להתקדמות בבניה כך יכול להיווצר מצב שדירה נמכרה (נחתם חוזה) אך המכירה תירשם במלואה בדוחות החברה רק בעוד כמה רבעונים.
בשורה התחתונה הסתכם הרווח התפעולי הרבעוני של אפריקה מגורים ב-45.4 מיליון שקל לעומת 34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-30 מיליון שקל לעומת 19 מיליון שקל ברבעון המקביל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה