השוק

דרמת ענק בסלקום: אבי גבאי מתפטר מתפקיד המנכ"ל

שוק התקשורת נכנס לסחרור הבוקר, כאשר מנכ"ל חברת סלקום הודיע על התפטרותו ליו"ר דורון כהן, דווקא לאחר הדוחות המצוינים של החברה ברבעון השלישי, מה הייתה הסיבה למהלך?
מערכת ice |  4
אבי גבאי (צילום פייסבוק/אבי גבאי)
לאחר שנתיים בתפקיד, ולאחר דו"ח מצויין של רבעון שלישי, מנכ"ל סלקום, אבי גבאי הודיע במפתיע על התפטרותו מהתפקיד  ליו"ר דורון כהן.
התפטרותו מגיעה במפתיע לאחר דו"ח רבעון שלישי שהראה כי חברת הסלולר יצרה מהמשבר:  בעקבות הפעולות שננקטו ע"י החברה החל משנת 2020, הציגה החברה רווח נקי שהסתכם לסך של 13 מיליון שקל, זאת לצד שיפור משמעותי בתזרים המזומנים החופשי שהסתכם ברבעון השלישי לסך של 110 מיליון שקל ובהמשך לגידול במצבת מנויי הסלולר שלה.
החברה נהנתה ברבעון השלישי מגידול בהכנסות משרותי נדידה, בעקבות חזרה חלקית של התיירות היוצאת בחודשי הקיץ, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך עדיין רחוקה מהיקפי ההכנסות שנזקפו בדוחותיה בשנת 2019 לפני משבר הקורונה. מספר מנויי הסלולר של החברה עומד על 3.246 מיליון מנויים (עליה של כ-20 אלפי מנויים ביחס לתום רבעון השני של שנת 2021), מספר מנויי הטלוויזיה עומד על 250 אלף מנויים ואילו מצבת הסיבים עלתה ל-123 אלף מנויים, לעומת 113 אלף מנויים בתום הרבעון השני של שנת 2021. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכם ב-7.2%, בהשוואה ל-8.6% ברבעון המקביל אשתקד.
 
כזכור, גבאי הגיע לתפקיד המנכ"ל לפני כשנתיים, על ידי בעל השליטה דאז אדוארדו אלשטיין והיו"ר עמי אראל. לפני כן שימש כמנכ"ל בזק ואף כיהן כיו"ר מפלגת העבודה.
בתקופה האחרונה נשמעה האפשרות כי גבאי יפרוש מתפקידו לאחר עסקת אקספון ולאחר שיחזיר את החברה למסלול של רווחים, כאשר הדבר היה ידוע כי לא יגיע לתפקיד לתקופה ארוכה. עם הודעתו הבוקר על התפטרותו, מגיעה חרושת השמועות לסיום - כאשר גבאי ככל הנראה עמד באתגר שהציב לעצמו ומיצה את תפקידו.
בריאיון ל-ice בעבר, פירט גבאי את החזון שלו לחברת סלקום, וזאת לאחר שנה וחצי בתפקיד: "אנחנו ממוקדים בלשרת את כלל בעלי העניין בחברה: לקוחות, עובדים, בעלי מניות ומחזיקי החוב. בשנה האחרונה התקדמנו להיות החברה השנייה בגודלה בשוק התקשורת ובסדרה של פעולות פנימיות ממוקדות הפכנו את החברה מחברה שכיכבה ברשימות התלונות לחברה שמככבת במרבית הפרמטרים של שירות איכותי ובאופן חד משמעי אנחנו היום החברה גם החברה הכי הוגנת בשוק התקשורת".
 
סלקום נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב עם שווי שוק של 2.3 מיליארד שקל, ברבעון האחרון רשמה הצטרפות של 20 אלף מינויים וזינוק ברווח הנקי אחרי הפסדים ברבעונים הקודמים. כעת בחברה יחפשו לו מחליף שימלא את המשבצת.
מסלקום נמסר: אין תגובה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בא להרוס את העבודה
    מפאיני"ק 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשליחות הביבי.
    סגור
  • 3.
    ביבי, שמולי וניסנקורן באים להחליף אותו?
    דוד 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסוף שלי תדיח את כולם.
    סגור
  • 2.
    מה צריך לעבוד יש לו משכורת פנסיה מהכנסת (ל"ת)
    ראובן 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לאאאאאאא
    די נו 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאאאאאאאאאאאאא
    סגור