השוק

המכירות של yellow וסופר יודה טסו ל-354 מיליון שקל

פז עושה את כל הדרך להפוך את מכירת המזון לפעילות מרכזית; המכירות של yellow לבדה זינקו ב-10% עם שיעור רווח גולמי של כמעט 38%; הרווח הנקי של פז הסתכם ב-60 מיליון שקל לעומת ההפסדים שהציגה החברה ברבעון המקביל
ניצן כהן | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג')
פז מתאוששת מההפסדים שנגרמו לה בשנה שעברה בגלל הסגרים והנה היא מגיעה לרווחים רבעוניים של 60 מיליון שקל לעומת הפסדים של 174 מיליון שקל ברבעון המקביל. נזכיר כי בשנה שעברה הישראלים כמעט לא נסעו בגלל הסגרים ולכן מכירת הדלקים בתחנות נעלמה כמעט וכך גם הפעילות של בית הזיקוק ירדה משמעותית.
מהדוחות של החברה עולה כי הכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-3 מיליארד שקל לעומת 1.9  מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 62%. ברבעון השלישי נרשמה עלייה משמעותית במכירת הדלקים בתחנות, (כ- 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד).
ההכנסות מגזר קמעונאות ומסחר ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.9 מיליארד שקל לעומת 1.1מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 65%. הכנסות קמעונאות מזון ברבעון השלישי כולל סופר יודה, הסתכמו ב-354 מיליון שקל לעומת 271 ממיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רשת yellow לבדה רשמה רבעון רביעי ברצף של צמיחה דו ספרתית שעומדת הרבעון על גידול של 10%.
שיעור הרווח הגולמי הקמעונאי ברשת yellow עומד על 37.7% ברבעון השלישי לעומת 36%  ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית למ"ר ב-yellow וסופר יודה עומדת על 7,000 שקל ברבעון השלישי, לעומת 6,600 שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-60 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 174 מיליון שקל ברבעון המקביל. ללא בית הזיקוק, הייתה פז רושמת רווח נקי ברבעון של 84 מיליון שקל.
מנכ"ל פז, ניר שטרן, אמר: "פז מסכמת רבעון חזק ומציגה צמיחה מרשימה בתוצאותיה ותוצאות שיא במגזר הקמעונאות ומסחר. הצמיחה החדה מגיעה בין היתר מצמיחה דו ספרתית ב-yellow, מעליה חדה בצריכת דלקים ומשיפור במרווחי הזיקוק. אנחנו ממשיכים בתנופת יישום אסטרטגיית הקבוצה ומשקיעים מאמצים רבים לקידום מימושה בכל מגזרי הפעילות. עם השלמת עסקת פרשמרקט נהפוך לשחקן מוביל בשוק הקמעונאות בישראל בכלל ובפרט בשוק הסופרמרקטים השכונתיים. ​ 
"ברבעון הנוכחי ניכרת התאוששות מרשימה במרווחי הזיקוק של כל התזקיקים העיקריים מגמה אשר נותנת רוח גבית משמעותית למהלך פיצול בית הזיקוק וחלוקתו כדיווידנד בעין. אנו ממשיכים לפעול במרץ לקידום חלופת הפיצול שלאחריה פז תמשיך להתמקד בקמעונאות ופז זיקוק תסחר כחברה נפרדת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה