השוק

רמי לוי הרוויח 150 מיליון שקל, כמה הדיבידינד שייחלק?

רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את תשעת החודשים הראשונים ב-2021: ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2021 צמחו לכ-4.82 מיליארד שקל, הרווח הנקי בתקופה עלה בכ-33%: "העברנו חלק מהרווח לטובת הלקוח"
מערכת ice |  4
רמי לוי שיווק השקמה (צילום יחצ)
בצל הביקורת החריפה על התשלום לעובדים, רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה היום (שני) על תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של השנה, המלמדות על צמיחה בהיקפי הפעילות, עלייה ברווחיות התפעולית שלא על חשבון הצרכן אלא בדרך של שיפור תנאי הסחר, יעילות המרכז הלוגיסטי ותרומת המותג הפרטי ושיפור ברווחיות של חברות הבנות, וכן מציגה עלייה  ברווחים.
ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 הסתכמו בכ-4.82 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.81 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. סעיף ההכנסות הושפע מפתיחת סניפים חדשים ומגידול בהיקפי הפעילות של החברות הבנות – גוד פארם, קופיקס ופעילות הסלולר. מנגד, השפעות אלה התמתנו חלקית עם הקיטון בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-3.24% שנבע, בין היתר, מקיטון בימי עבודה ברבעון השלישי של השנה בגין עיתוי חגי תשרי, ומכך שבשנת 2020 נרשמה צריכה מוגברת של הלקוחות עם התפרצות משבר הקורונה.
 
הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלה בכ-4% לכ-1.12 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.07 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מהתייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג, משיפור בתנאי הסחר, מהמותג הפרטי ומחיבור השיפור ברוווחיות חברות הבנות. ולמרות שברבעון השלישי החברה הורידה ביודעין את הרווח הגולמי  במגזר הקמעונאות על מנת להיטיב עם הלקוחות  ולבוא לקראתם בימי חגי תשרי ולחזק את בסיס הלקוחות של החברה.
הרווח התפעולי של רמי לוי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלה בכ-19% לכ-228 מיליון שקל, בהשוואה לכ-192 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.שיעור הרווח התפעולי עלה לכ-4.72%, בהשוואה לכ-3.99% בתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מהעלייה האמורה ברווחיות הגולמית ומחסכון בהוצאות האחזקה כתוצאה משיפור וייעול תהליכים בתוך החברה, שקוזזו חלקית עם העלייה בהוצאות שכר עובדים. בשורה התחתונה, הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווחיות הובילו את רשת רמי לוי שיווק השקמה להציג עלייה של כ-33% ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 לכ-150 מיליון שקל, בהשוואה לכ-113 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכמו בכ-1.62 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.66 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מקיטון בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-7.05% בשל מיעוט ימי עבודה בחודש ספטמבר השנה בגין עיתוי חגי תשרי  ומהעמקת המבצעים לצרכן בחגי תשרי ומכך שרבעון מקביל אשתקד הושפע לחיוב מצריכה מוגברת בגין משבר הקורונה.
הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכם בכ-42 מיליון שקל, בהשוואה לכ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה, כאמור, בעיקר מהקיטון בהכנסות כתוצאה ממיעוט ימי עבודה בחודש ספטמבר השנה בגין עיתוי חגי תשרי והעמקת המצבעים בחגי תשרי כדי להיטיב עם הלקוחות. לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-978 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-13 מיליון שקל בלבד.
 
בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-965 מיליון שקל. במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 36 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-140 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.1 מיליארד שקל.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה מסר: "גם ברבעון האחרון העמקנו מבצעים בחגי תשרי דבר שהתבטא בירידה ברווח הגולמי בפעילות הסופרים של החברה האם, בכך שהעברנו חלק מהרווח לטובת הלקוח. לאורך זמן ההליכה לקראת הלקוח תורמת לחיזוק והגדלת בסיס הלקוחות של החברה וחוזקת המותג שלה. אנו מסכמים את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם עלייה בהיקפי הפעילות וברווחים. אנו גאים להציג גידול בהיקפי הפעילות של הרשת ורואים בכך הישג מרשים, במיוחד בהתחשב בכך ששנת 2020 התאפיינה בצריכה מוגברת וחריגה של לקוחות עם התפרצות נגיף הקורונה. העלייה ברווח נובעת הן מהצמיחה בפעילות, והן ממהלכים שנקטנו לשיפור בתנאי הסחר מול הספקים, וכן הודות להמשך התמורה של המרכז הלוגיסטי במודיעין ליעילות התפעולית ברשת. זאת ועוד, לצד המשך הצמיחה בפעילות הליבה, נרשם השנה גם שיפור בביצועי החברות הבנות, שתרמו לתוצאות המוצלחות של החברה"
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אנו הצרכנים בעלי הכוח ובעלי הדעה חישבו מסלול מחדש מתוך (ל"ת)
    צרכנות נבונה 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מה גורם לחצופים לחשוב שמגיע להם משהו? (ל"ת)
    ע. 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מדובר בעובדים ממוצא ערבי לכן הכתבה
    כוכב צדק 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם לא עושים כתבה למע שכרן עובדים . אלא מטעמי אג'נדה שמאלנית לטובת ערבים בכל ענין להבדיל מיהודים ביפרט מזרחים.תעשו חשבון נפש
    סגור
  • 1.
    צחנה
    דידי 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיווק השקמה המון סחורה זבל
    סגור