השוק

ירידה ברווחי הראל: תחלק דיבידנד של 100 מיליון שקל

הראל ירדה ברווחים כמעט בכל הסיגמנטים של פעילות הליבה, יוצא דופן הייתה פעילות ביטוחי הבריאות שהניבה רווחיות משמעותית של 304 מיליון שקל; ההון העצמי של החברה עלה לרמה של 8.4 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
מישל סיבוני, מנכ''ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים (צילום פלאש 90, Magma Images)
חברת הביטוח הראל נמצאת בתהליך של החלפת מנכ"לים ורגע לפני היא סופגת ירידה ברווחיות בעיקר מפעילות הליבה. למרות הירידה ברווחיות, הראל תחלק דיבידנד של 100 מיליון שקל. 
מהדוחות הכספיים של החברה עולה כי הרווח הכולל לפני מס במגזר ביטוח החיים והחיסכון ארוך הטווח הסתכם ב-138 מיליון שקל לעומת 194 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום הביטוח הכללי הרוויחה הראל 21 מיליון שקל לעומת 177 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
דווקא בתחום ביטוח הבריאות זינקו הרווחים של הראל שהסתכמו בכ-304 מיליון שקל, לעומת רווח כולל לפני מס של כ-130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בתחום קרנות הפנסיה הסתכם הרווח הכולל לפני מס מניהול קרנות פנסיה ברבעון השלישי של השנה בכ-26 מיליון שקל, לעומת רווח כולל לפני מס של כ-20 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. דמי הגמולים שנגבו על-ידי קרנות הפנסיה של הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכמו בכ-2.6 מיליארד שקל, לעומת כ-2.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8%.
היקף הנכסים המנוהלים על-ידי קרנות הפנסיה של הקבוצה, נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-98.6 מיליארד שקל, לעומת כ-80.2 מיליארד שקל בתום הרבעון השלישי של השנה שעברה.
ההכנסות במגזר שוק ההון והשירותים הפיננסים ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-63 מיליון שקל, לעומת כ-54 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. היקף הנכסים המנוהלים במגזר שוק ההון והשירותים הפיננסים, על ידי בית ההשקעות "הראל פיננסים", הסתכם בתום הרבעון השלישי בכ-56.4 מיליארד שקל, לעומת כ-52.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-8.4 מיליארד שקל. עודף ההון של הראל ביטוח, נכון לתום הרבעון השלישי, בהתאם להוראות המעבר הינו בסך של כ-5.8 מיליארד שקל. עודף ההון של הראל ביטוח נכון לתום הרבעון השלישי לפני הוראות המעבר (במונחי 100% SCR) הינו בסך של כ-600 מיליון שקל.
מישל סיבוני, יו"ר הראל אמר כי " נמשך הגידול בהיקף הנכסים המנוהלים על ידי הקבוצה, שלאחר השלמת  רכישת נכסי פסגות יגיעו ל-345 מיליארד ש"ח. עסקת פסגות, יחד עם השלמת הרכישה של חברת שירביט בימים הקרובים, מחזקות את מיצובה המוביל של קבוצת הראל בשוק הביטוח והפיננסים בישראל לקראת פתיחת שנת 2022, זאת, תוך המשך תהליך ההטמעה המוצלח של מערכי הטכנולוגיה והדיגיטל בתוך כלל פעילויות הקבוצה, כדי להמשיך ולשפר את היעילות והרווחיות של הראל בשנים הבאות".
ניר כהן, מנכ״ל הראל ביטוח, מסר: "ברבעון האחרון התמקדנו בבניית צוות מנהלים שיוביל את החברה בשנים הקרובות ויאפשר לנו לממש את היתרונות של הראל בטכנולוגיה ודיגיטציה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה