השוק

יוניליוור לקראת הסתבכות חדשה? החרם על ישראל בדרך לחקירה

חבר הקונגרס האמריקאי ריצ'י טורס במכתב בהול ליו"ר הרשות לניירות ערך בארה"ב: "בדקו את המסמכים הרגולטוריים של בן אנד ג'ריס כדי לשקף סיכונים חדשים פוטנציאליים שנגרמו מהחלטת יצרנית הגלידות התעוררה לא לעסוק יותר במוצריה בחלקים מישראל". האם הלחץ מ-30 מדינות יהפוך את ההחלטה?
מערכת ice |  2
בן אנד ג'ריס (צילום פלאש 90)
חבר קונגרס אמריקאי מבקש מהרשות לניירות ערך לדרוש מחברת האם של בן אנד ג'ריס לתקן את המסמכים הרגולטוריים שלהם כדי לשקף סיכונים חדשים פוטנציאליים שנגרמו מהחלטת יצרנית הגלידות שלא למכור יותר את מוצריה בחלקים מישראל.
ההשתתפות בתנועת החרם והסנקציות נגד ישראל BDS עלולה לגרום לתוצאות כספיות קשות ביותר מצד 30 מדינות - כולל ניו יורק, שהחלה למכור יותר מ-100 מיליון דולר בקרנות פנסיה מיוניליוור, כאשר לא מעט מדינות כבר חתמו על הטלת סנקציות נגד החברה.
 
"יוניליוור היא חברה רחבה עם שווי שוק נוכחי של 135 מיליארד דולר, מה שמעמיד בסכנה את מגוון המוסדות, קרנות הפנסיה וההקדשים המחזיקים במניותיה בשם המוטבים שלה", נכתב במכתב שנשלח ליו"ר SEC גארי גנסלר ביום שישי. "אנו מאמינים שפעולות אלו מחייבות את ה-SEC לבקש שהמסמכים הרגולטוריים של יוניליוור יתוקנו כדי לחשוף את גורמי הסיכון המהותיים".
בראש המכתב עמד הנציג ריצ'י טורס - דמוקרט פרוגרסיבי מהברונקס - אך הצטרפה אליו קבוצה דו-מפלגתית של עמיתים כולל נציגים. ג'וש גוטהיימר מניו ג'רזי, אנדרו גרברינו מלונג איילנד ובריאן פיצפטריק מפנסילבניה.
 
בן אנד ג'ריס חשפה ביולי כי היא תפסיק את המכירות באזורים מסוימים בישראל תוך כדי שבחרה לצאת בהצהרה פוליטית על הסכסוך הישראלי-פלסטיני המתמשך. "אנחנו מאמינים שזה לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו שגלידת בן אנד ג'ריס תימכר בשטח הפלסטיני הכבוש", אמרה החברה בהצהרה. "אנחנו גם שומעים ומכירים בחששות המשותפים איתנו על ידי המעריצים והשותפים המהימנים שלנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    Free Israel From Phath
    אסי שלמה 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כצפוי, העם האמריקני ברוב רובו לא מוכן לקבל אפרטהייד על העם היהודי והם יודעים היטב שהעם היהודי עדיין ממשיך לסבול מרדיפות ואפילו בישראל עצמה. הם יודעים היטב שהעם בישראל ממשיך לסבול מאפרטהייד אנטישמי ומטיהור אתני ממוסד על בסיס גזע ודת והם גם יודעים שמבצעי הטיהור האתני עצמם זוכים לשיתוף פעולה מאסיבי של כל מני משתפי פעולה יהודים ולמרבה המזל האמריקנים למדו שלאורך כל ההיסטוריה העם היהודי סבל מכל אותם אוטו אנטישמים שרצו בהשמדתם וייחלו לכך אבל כיום המצב שונה כי לעם היהודי יש המון חברים סופר חזקים שלא מוכנים יותר לקבל את רצח העם היהודי ולכן כל חברה כזו או אחרת שתחרים את ישראל תוחרם חזרה על ידי אנשים טובים ויישרים שנמאס להם כבר מאותן סמי מדינות טרור. כאילו מה חשבו להם האוטו אנטישמים שיתנו להם חופשי לבצע אפרטהייד על מיליוני יהודים חפים מפשע רק בגלל שהם אינם מוכנים לוותר על הזהות היהודית שלהם ולהתאסלם ? אז עכשיו לא רק הטרוריסטים יודעים שיש מחיר לאפרטהייד שלהם אלא גם חבריהם האוטו אנטישמים ישלמו עבור האחריות שלהם על כל אותן פשעים ופוגרומים כנגד מיליוני יהודים בהם ילדים זקנים וטף...
    סגור
  • 1.
    אז מותר להחרים?
    שטרום 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אתם כל יומיים מפציצים כמה יוניליבר ובן ג'ריס כל הזמן מוחרמים. מפעל הגלידה עם מקימים יהודיים, טען שהזיכיון למכור את מוצריו הוא בישראל. השטחים הכבושים אינם שטח ישראל, וממשלות ישראל לא סיפחו מעולם שטחים אלו לישראל. ברור שכל צווחני הימין, ובעלי הזיקפה הלאומינת, קופצים אך מי שנגד חרמות, כל הזמן דורש להחרים כל מה שלא בא לו טוב בעין. צריך להבין שמי ששולט בעם אחר, מנהל מערכת אפרטהיד באותם שטחים, חייב להיות מסוגל לשלם על הנזק הנוראי של האפרטהיד הלאומני הזה
    סגור